Saturday, July 21, 2012

Tak Nak Makan

Assalamualaikum.

Sabtu. 21 Julai 2012M. 1 Ramadhan 1433H.

Aku tak nak makan! Tak nak! Macam lar ada orang peduli kan. Haha. Saja bajet retisss. Aku sekarang dah insaf. Tak nak makan lagi. Aku dah penat makan. Sangat meletihkan. Badan aku pun dah membesar kerana terlalu banyak makan. Aku tak nak saiz ni terus mengembang. Aku sudah penat! 

Bukan lar aku tak nak makan langsung. Cuma aku tak nak makan banyak sangat. Ramadhan ni aku target nak kuruskan badan. Dah tak larat tengok muka tak macam Aaron Aziz. Alhamdulillah, masih sempurna muka aku. Aku bersyukur. Tapi aku nak kembali semula ke zaman kegemilangan aku dulu. Hohoho. 

Dalam tak nak makan banyak pun, sahur tadi aku tibai tiga ekor roti Gardenia. Memang tak nak makan sangat kan... Berbuka memang aku tak nak makan nasik. Aku target nak makan bihun sup ke, soto ke. Yang penting i tak nak nasik lar u ols. Sebabnya..... aku sekarang dalam mode diet. 


Aku rasa bagus je sepanjang seminggu diet ni. Tapi.... badan macam takde perubahan. Tak nak mengecik jugak. Mungkin awal lagi. Nak membesar punyalah senang. Nak mengecik balik kemain susah. Personal trainer, i need help!! (v_v) Tolonglah aku yang dalam kesusahan ni. Aku nak kurus balik. Aduhai... harapnya raya nanti aku dah berjaya dalam usaha aku...

Aku tak ada idea lagi petang ni nak berbuka dengan apa selepas buah kurma (insya-Allah). Dan aku akan cuba kekalkan gaya pemakanan ni dengan diiringi senaman berterusan. Moga aku akan istiqamah dengan perubahan gaya hidup ni. No more obesity! Ekceli aku terpaksa berjimat sebab bajet aku dah berlari pecut macam Usain Bolt disebabkan aku boros sangat dalam minggu-minggu awal di sini.

Oleh sebab itu, aku terpaksa lar berjimat cermat jiwa selamat. Motif aku tak nak makan banyak ni ada dua seperti adanya udang di dalam mi yang dimasak oleh Wayne Rooney. Eh, betul ke perumpamaan tu? Aku pun tak tahu apa yang aku merapu. Maaf kerana korang terpaksa membaca.

Selamat beribadat...











p sepak s : Jaga mata dan perbuatan..


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif