Welcome To My Life...

Monday, July 23, 2012

Lambat Tapi Cepat

Assalamualaikum.

Malam tadi aku buat kerja gila bagi aku tapi sangat biasa bagi pelajar lelaki lain. Aku belum pernah lagi tidur lewat sampai jam satu pagi sebab main game. Tapi malam tadi aku buat sejarah dalam hidup aku. Lantaran khusyuk sangat main game bola FIFA 12 dengan roommate, aku telah tertidur lewat. Tidur lewat pun sahur tak terlepas. Cuma...

Lepas sahur dan solat jemaah, aku tidur balik. Then bangun mandi. Siap pakai t-shirt, aku sambung tidur lagi. Haha. Dem! Memang ngantuk gila. Pukul tujuh lebih baru aku bangun dan bersiap sepenuhnya. Maka ini kali pertama aku sangat lewat menaiki bas untuk ke kelas sejak berpindah kolej. 

Alkisahnya masa tu dah jam 0740. Kelas aku bermula jam 0800. Barisan pelajar sangatlah panjang untuk menaiki bas memandangkan dua kolej berebut. Di situ aku nampak betapa para pelajar kolej memang suka pergi kelas lambat. Aku antara yang rajin pegi awal. Perasan kejap. ^_^

Nak dijadikan cerita barisan lelaki dah memanjang. Analoginya, Selangor ke Singapura. Haha, tipu je. Ditambah pula dengan barisan pelajar perempuan, memang tak dapat lar aku masuk kelas tepat pada masanya. Tapi... perancangan Allah lebih sempurna. Ketika bas sedang dipenuhi pelajar, satu lagi bas tiba di belakangnya dan membuka pintu, betul-betul di hadapan aku and roommates

Alhamdulillah, rezeki aku...



Sebaik duduk dengan selesanya, aku rasa bersalah. Diorang yang beratur di depan aku lebih berhak. Tetapi malangnya itu sudah menjadi rezeki aku. Diorang yang beratur di depan aku pun mematahkan barisan untuk masuk ke bas belakang. Untung juga keluar dari rumah lambat. Tapi cepat dapat masuk bas. Aku dapat melihat pelajar perempuan terpinga-pinga. 

Apa boleh buat... Bagi aku, moral of the story, apa yang kita tak jangka tetap akan berlaku. Mungkin hari ini rezeki aku yang berada di tengah barisan. Mungkin di hari yang lain, aku yang berada di depan barisan, masih menanti untuk memasuki bas ketika bas lain sampai dan diorang yang berada di belakang aku dapat mendahului aku. Rezeki masing-masing. Alhamdulillah, syukur ya Allah.










p sepak s : Penatnya diet... v_v


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif