Wednesday, July 25, 2012

Bila Tiada

Assalamualaikum..

Semalam adalah hari yang sukar bagi aku yang sangat gemar memanjakan diri aku dengan air. Bukan kerana puasa, sebaliknya kerana bilik aku tiba-tiba 'hilang' bekalan air. Kenapa 'hilang'? Sebab..... malam kelmarin tak ada masalah pun. Tak semena-mena bekalan air terputus dan....

Nak buang air susah.. apa lagi nak mandi... Aku nak buang air. Tapi terpaksa menahan hajat. Nak pergi kelas semalam terpaksa mandi di tingkat bawah. Ergghh.. tu satu lagi yang menyeksa minda. Bilik aku je tak ada air. Bilik lain tak ada masalah. WTF??

Maka aku terpaksa meminjam bilik air rakan untuk mandi. Membawa tuala ke tingkat bawah. Dem! Nak mandi pun kena pergi bilik orang. Memang cis cus cas. Nasib baik aku puasa. Dapatlah aku bersabar dengan kerenah bilik air yang tak nak mengeluarkan air. Seharusnya nama itu ditukar kepada bilik tak ada air.


Macam ni la keadaannya semalam. Aku nak mandi tapi tak ada air. Hajat di hati terpaksa dibatalkan. Keinginan untuk memanjakan diri terpaksa ditangguhkan. Bilik air merajuk. Aku pun tak tau kenapa. Tak ada lar pulak niat di hati aku nak pindah bilik. Tak sangka betul. Bilik air pun ada perasaan. Ingin mengasihi dan dikasihi. Sayangilah bilik air korang.

Sebelum aku merapu lebih jauh, aku nak maklumkan bilik air aku dah kembali berfungsi dengan baik. Mungkin semalam dia mogok lapar sebab jarang buang air besar kat dia sejak puasa ni. Yelah kan, makan pun tak banyak, nak buang apa. Air yang banyak minum banyak dibuang kepada beliau. Astagha, jauh dah aku mencarut. Hewhew.

Syukur alhamdulillah, petang ni aku nak memanjakan diri dengan air lepas sesi aerobik dalam proses nak kurus. 5 Ramadhan. Cepatnya masa berlari. Sekian dulu, jumpa dalam entri malam ni. Wassalam. Puasa tau, jangan tak puasa.












p palang s : Nak kurus...


3 comments:

nurshamila said...

hahaha sama dgn la abg naz. nasib skang dah ok. malu doe nak tumpang toilet bilik sebelah

nazirah said...

pergh memanjakan diri
dgn air tu huhu
nak kurus gak .. bole ?

M Fizan said...

@nurshamila hahaha. memang malu. nak buat camne lagi =.=

@nazirah huhu. yang saya ni tak berjaya lagi. =.=

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif