Welcome To My Life...

Tuesday, January 28, 2014

Coba

Assalamualaikum.

"Comel kostum bayi dalam DP WhatsApp kamu." Random.

Memulakan entri dengan petikan kata-kata karakter Albus Dumbledore (pengetua Hogwarts dalam siri Harry Potter): "It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."

Petikan dari filem Tiger Eyes: "Each of us must confront our own fears, must come face to face with them. How we handle our fears will determine where we go with the rest of our lives. To experience adventure or to be limited by the fear of it."

Dalam dunia ni, tak ramai orang yang berani mengambil risiko. Orang yang berani biasanya akan berjaya. Kerna orang lain lebih gemar berada dalam zon selesa. Benar, ini kenyataan. Jarang orang keluar berdepan bahaya.

I know that it's a big big step.

Sememangnya, satu langkah yang teramat sangat besar. Risiko kegagalan juga tinggi. Tapi ada saja orang yang berjaya. Bermakna peluang untuk berjaya itu ada. Tiada janji hidup ini akan sempurna. Lalu mengapa takut mencuba?

Kalau kita sama-sama cuba mempertahankan, insyaAllah Dia akan memberi kekuatan. Memang ini bukan permainan. Ianya satu perjalanan. Pengembaraan bersama teman.


Pesanan penaja: Take the risk. Be courageous.


Changloon 
1030
28/01/2014


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif