Welcome To My Life...

Wednesday, January 22, 2014

Oh Osce Olok-Olok

Assalamualaikum.

OSCE.  
Stands for Objective Structured Clinical Examination.

Macam amali. Atau praktikal. Bukan teori. Kami para pelajar semester pertama perubatan diuji untuk melihat skil klinikal. Hanya peperiksaan olok-olok. Tidak memberi kesan kepada penilaian tahun pertama.

Kami dibahagikan kepada enam kumpulan. Aku dalam Kumpulan 4. Kami semua perlu melalui tujuh stesen. Dua stesen untuk history taking, dua stesen untuk physical examination dan tiga stesen untuk rehat. 

Keseluruhannya, alhamdulillah. Aku puas hati walaupun ada satu stesen yang kurang menggembirakan. Ada yang tidak molek tapi bukan aku. Biarlah hanya Allah yang tahu.

Pesanan penaja: Aku bersyukur. Mungkin aku boleh melakukan lebih baik. Tapi aku juga boleh melakukan jauh lebih teruk jika bukan kerna rahmat Allah dan pertolongan-Nya.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.



Bukit Jalil
2245
22/01/2014



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif