Welcome To My Life...

Wednesday, January 1, 2014

New Year di Ampang

Assalamualaikum.

Bismillah. Entri pertama tahun baru. 

2014. Secara tak rasminya, aku dah berusia 21 tahun walaupun Ogos nanti baru sambut ulang tahun kelahiran. InsyaAllah.

Sambut di mana? Alhamdulillah, diberi kesempatan untuk meluangkan masa bersama kawan-kawan di Ampang Lookout Point. Satu tempat dengan pemandangan yang sangat cantik. 

Petang tadi, aku tak rasa nak pergi mana-mana. Nak lepak depan Tosheen (netbook kesayangan). Fikir punya fikir, best jugak buang masa dengan kawan. Malam tahun baru kan. Semangat. Kami bersebelas orang konvoi. Tiga bijik motor. Dan sebijik kereta.

Jam 10:40 malam baru nak gerak. Budak-budak tu sibuk main game FIFA. Akibatnya? Sesak teruk. Nak naik bukit tu memang seksa. Kereta tak gerak. Terpaksa parking jauh. Nasib baik aku naik motor. Alhamdulillah, syukur sangat-sangat. 

Dapat tengok mercun seluruh bandar. Dan macam-macam yang aku dapat tengok tadi. Pasangan kekasih memang wajiblah. Tanpa perasaan malu. Memualkan. Yang bertudungnya sama saja. Akal cuba hadam. Tak boleh terima. Geleng kepala. Ini anak muda masa depan negara? Hancur. Ranap!

Lepas makan nasik lemak sambil tunggu lalu lintas reda, kami gerak kira-kira jam 1:30 pagi. Penat jugak balik lambat. Tapi puas hati. Memang pengalaman yang menyeronokkan. Gelak dengan kawan-kawan. Bergambar dan bergembira. Riang dan ceria. Seperti tak pernah berduka.

Esok budak-budak ni cadang nak tengok wayang. Ada yang nak tengok 'Tokan' (cerita Melayu). Ada yang nak tengok 'Frozen' (housemates aku). Dan ada jugak yang nak tengok 'Police Story' lakonan Jackie Chan. Aku nak tengok cerita polis tu, tapi ikutlah rakan serumah nak tengok animasi.

Selamat tahun baru masihi. Moga tahun baru ini lebih bererti.



Bukit Jalil
0241
01012014



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif