Welcome To My Life...

Thursday, January 30, 2014

Dua Tahun

Assalamualaikum.

Semalam aku melawat sekolah lama selepas beberapa ketika berhajat menjejakkan kaki ke sana. Dan sudah pasti soalan yang wajib ditanya kepadaku, "Bila nak ke 'sana'?"

Ya. Cikgu-cikgu nak tahu bila masanya aku akan ke negara orang untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan. Aku kini dalam program berkembar. Selepas menghabiskan bahagian pra-klinikal di Bukit Jalil, insyaAllah aku akan menyambung bahagian klinikal di luar negara.

Dua tahun lagi, cikgu. InsyaAllah.

Tak lama dua tahun tu. Dengan masa kini yang terbang terlalu pantas, pejam celik pejam celik. Sekejap saja Ogos 2016 akan menjelang tiba. Itu pun kalau umur aku panjang dan rezeki aku murah.

Aku tidak mendabik dada bahawa siapa aku hari ini dan di mana aku berpijak ketika ini adalah kerana usaha gigih aku dan kerajinan aku. Tidak sama sekali. Aku adalah aku hari ini kerana rahmat Allah. Segala kejayaan yang aku capai hari ini kerana keizinan Allah.

Tanpa izin-Nya, aku tidak akan berjaya. Syukur alhamdulillah. Segala puji hanya bagi Allah.

Mohon doa kalian yang membaca agar diri ini terus tabah menghadapi perjalanan getir ini. Pengembaraan untuk menjadi doktor buat ummah.



Taman Resak
2120
30/01/2014



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif