Wednesday, January 1, 2014

Kisah Polis

Assalamualaikum.

Eh, ada yang singgah baca. Hai. ^_^

Masih tak terlambat nak ucapkan selamat tahun baru Masihi 2014 sekali lagi. Moga azam kita semua tercapai dan urusan hidup kita dipermudahkan oleh Allah.

Hari ni keluar jalan-jalan dengan kawan-kawan. Menyambut cuti tahun baru dengan menonton wayang. All boys. No girls. Destinasi? Times Square. Naik LRT dari stesen Sri Petaling. Turun di stesen Hang Tuah dan seterusnya jalan kaki.

Cerita pilihan? Police Story. Lakonan Jackie Chan. Aktor yang sangat aku minati. Sejak cerita Who Am I dan Rush Hour. Sebelum ini Chinese Zodiac. Ada dua orang rakan serumah pula pilih nak tengok cerita Ronin 47

Rating? 4/5 bintang. Kalau yang menonton dan mengharapkan satu filem penuh aksi, anda akan kecewa. Tapi bagi aku, aksi dalam filem ni tak kurang hebatnya. Cuma filem ni agak kompleks. Jalan cerita yang rumit. Plot yang memerlukan penonton berfikir.

Satu demi satu jalan cerita dirungkaikan. Ini yang menarik. Aku memang suka cerita yang 'bijak'. Yang membuatkan otak aku bekerja. Ligat memikirkan 'apa' dan 'kenapa'. Selepas tamat tayangan, kami jalan-jalan di Low Yat sebelum bergerak pulang.

Satu lagi hari dihabiskan bersama rakan-rakan. Ya, sudah tahun baru. Masa untuk bergerak lebih pantas. Peperiksaan semakin hampir. Harga barang pun dah naik. Semangat mana boleh TURUN!


Bukit Jalil
2111
01/01/2014



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif