Welcome To My Life...

Tuesday, May 28, 2013

Sehari Di HK SBP


Alhamdulillah, dapat juga merasai pengalaman melihat Hari Kecemerlangan Sekolah Berasrama Penuh. Harap betullah nama temasya ni. Aku ni bukan lar budak SBP kan. Budak sekolah harian saja. Dapat tawaran tapi sengaja ditolak. 

Semalam aku menemani dua orang sahabat untuk melihat persembahan sekolah masing-masing dalam pertandingan bahas. Kami bergerak jam 10 pagi. Sampai di sana, aku agak janggal. Segan pun ada. Masuk SMSS (Sains Selangor) kan. 

Pertama sekali kami pergi cari pasukan INTEK (Integrasi Kuantan), sekolah rakan serumah aku. Dengarlah keputusan kemenangan pusingan yang tak dapat dikenal pasti. Selepas tu, cikgu pengiring pasukan debat Bahasa Inggeris sekolah Syahid belanja kami bertiga sarapan. Nasi goreng ayam dan teh ais. Kebetulan aku pun lapar. Alhamdulillah.

Nasib baik cikgu Syahid tu jenis peramah dan sudi berbual jua dengan aku dan Syafiq walaupun aku ni budak Sintok saja, dan Syafiq pula budak Faris Petra. Aku sangka cikgu tu tak tahu tempat asal aku. Ternyata aku silap. Rupa-rupanya cikgu Syahid ni pernah belajar di UUM. Sudah tentulah dia tahu tentang Sintok. 


Yang kiri sekali tu lah cikgu kesayangan Syahid yang memang rapat dengannya. Memang banyak lah cerita kami kongsi dengan cikgu ni. Gerangan buah hati Syahid. Gerangan si jantung hati Syafiq pun terbongkar. Aku? Pun kantoi jua. Semua kerja Syahid. Cis betul.

Jam 1 petang, kami ke masjid berdekatan untuk solat Zohor. Kami perlu menanti detik jam 3 petang untuk pusingan suku akhir. Maka kami pun menuju ke satu taman di depan SMSS. Lepak menikmati 'keindahan' tasik yang tak bersih. 


Inilah bendera-bendera SBP. Ada yang lama, ada yang baru. Banyak sangat lah.


Poyo. Bajet budak KISAS. ^_^

Petang tu, INTEK menewaskan TKC. Sori lah ya debaters TKC. Kalau lawan muka kerek dan konpiden, kalian menang bergaya. Tapi bab isi, aku memang dari awal nampak INTEK bantai cukup mantap terutama ketua pembangkang, Dzulfadzreena (kalau tak silap). Empat P.O.I (point of information) dijawab dengan sangat tenang. Pantas sekali pemikirannya.

Dramatik sekali pengumuman keputusan apabila pembahas TKC lari keluar dengan tangisan. It's okay, girls. Nice fight. Job well done.

Satu hari yang sangat memenatkan. Penat akan hilang. Memori bertahan.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif