Welcome To My Life...

Tuesday, October 22, 2013

Selesai Jua


Alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah. Selesai jua tugasan AIR topic. Assigned Independet Reading. Kami para pelajar semester pertama diberi satu topik, dan kami perlu membuat huraian maksima lima ratus patah perkataan. Tugasan ni dah diberi lama dan sepatutnya tarikh luputnya pada 21 Oktober.

Tetapi oleh kerana huraian tugasan diberikan lewat seminggu dari tarikh tugasan dilancarkan, tarikh luput itu ditunda seminggu lagi. Pelajar yang sudah menyiapkan tugasan ini ketika minggu awal ia dilancarkan mengadu bahawa mereka memerlukan tambahan masa seminggu. Dan aku yang tidak langsung peduli juga mendapat keuntungan.

Tarikh luput telah dilewatkan sehingga 28 Oktober. Tetapi kekecohan timbul dua hari lepas kerana tarikh luput TurnItIn tidak ditunda dan kekal 21 Oktober. Ramai yang mula gelabah kerana masih tidak memulakan penulisan. Aku tetap tenang.

Malam 20 Oktober, aku baru menyiapkan rangka penulisan aku. Belum lagi memulakan karangan. Sebenarnya, aku mencari maklumat sedikit demi sedikit. Dan malam tadi, aku melajukan proses pencarian maklumat kerana esok (hari ini) adalah tarikh luput TurnItIn. Apabila ia luput, kami tidak boleh menghantar tugasan lagi. Laman web ini adalah untuk mengesan sebarang aktiviti plagiat dan kami wajib menghantar salinan tugasan ke laman web ini.

Alhamdulillah, aku baru saja menghantar tugasan untuk melihat originality report.


Ya, tugasan kami kali ini tentang 'Informed Consent'. Berkisar tentang eksperimen Nazi dan juga eksperimen sifilis di Tuskegee. Kami perlu mengulas mengapa informed consent ini perlu diwajibkan. Ianya berkaitan tentang etika perubatan. 

Aku lega sebab dah siap tugasan ni. Tugasan AIR topic ni akan menyumbang maksima 5% untuk markah keseluruhan tahun pertama. Minggu depan aku akan membuat lawatan ke hospital. Balik dari lawatan itu, aku perlu menulis reflective writing yang akan memberi maksima 5% lagi. Fuhhh.

Hari ni dah dapat stetoskop, pen torch, dan nursing watch. Alhamdulillah. Tengok stetoskop tu tadi, rasa macam doktor pulak. Hari ni jugak dapat buku log untuk lawatan ke hospital dari sem satu sampai sem empat. 

Masa untuk menonton filem. Selamat malam.



1 comment:

sobri yaacob said...

baca kisah ni..
tringat zaman blajar dulu..
terkeja wat asgmnt.. bkan sbab apa..
smua benda nak wat last minit..
last2 copy je org punya :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif