Welcome To My Life...

Thursday, October 31, 2013

HTJS I



Alhamdulillah, hari ni pelajar Foundation Block semester pertama diberi kesempatan untuk melawat hospital. Oleh sebab tak mahu apa-apa masalah berlaku, aku dan sorang rakan serumah yang sama kumpulan bergerak ke IMU dari Vista C pada jam 6.30 pagi. Vista C dan IMU hanya sejauh lima minit berjalan kaki.

0700
Tepat jam 7 pagi, bas persiaran membawa dua kumpulan ke destinasi masing-masing. Kumpulan Tiga (termasuk aku) menuju ke hospital negeri, Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) dan Kumpulan Enam bergerak ke Hospital Port Dickson. Semangat sebab aku tak keseorangan. Ada kawan merangkap rakan serumah. Tak ada sarapan disediakan. Mujurlah dah sarapan. Makan roti dua keping. Buat alas perut.
0748
 Kami selamat sampai, tapi bukan di destinasi. Bas berhenti seberang jalan dari HTJS. Terpaksa berjalan kaki lebih kurang lima minit. Kemudian terpaksa berlegar-legar mencari IMU Clinical School yang dikatakan dekat dengan HTJS. Cari punya cari tak jumpa. Terpaksa lar ketua kumpulan aku dari Taiwan tanya pekerja hospital tu.

0801
Akhirnya.... berjaya juga kami menemui IMU Clinical School yang laluannya berhadapan dengan Jabatan Kecemasan dan Trauma. Papan tandanya dah uzur benar. Haha. Memang lar susah sangat nak jumpa. Jalan punya jalan, sampai juga di Conference Room pada jam 8.04 pagi. Tunggu matron datang dengan beberapa orang jururawat. Dalam bilik tu baru aku tahu semua ahli Kumpulan Tiga seramai 36 orang. Kami dipecahkan kepada beberapa kumpulan kecil dan dibahagikan ke beberapa wad. Setiap kumpulan akan dijaga oleh seorang sister memakai uniform biru muda.

0847
Semua kumpulan kecil menemui sister masing-masing dan mula bergerak ke hospital. Kami tak terus menuju ke wad yang kami perlu lawati. Sebaliknya para jururawat membawa kumpulan masing-masing melawat kawasan hospital terlebih dahulu....

- BERSAMBUNG -


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif