Saturday, March 21, 2015

Arabian Night

Assalamualaikum.
 
Alhamdulillah, rezeki malam ni rakan serumah belanja makan di Restoran Papero. Hari ni baru tema 'Arabian Night' ni dicanang. Awal minggu ni dia cuma cakap nak belanja. Mungkin sebagai tanda kesyukuran dia berjaya melepasi tahun pertama perubatan baru-baru ni.
 
 
Kami pergi berempat. Dekat je dengan rumah sewa kami. Tapi tak jalan kaki. Pergi naik teksi. Kami gerak lepas solat maghrib. Sampai sana dah pukul 8.30 malam. Perut berkeroncong mintak diisi dengan kadar segera. Lapar....


Aku pesan chocolate milkshake. One of my favourite. Dan.... alhamdulillah, memang sedap. Sangat sedap sebenarnya. Rasa macam tak nak habiskan. Rasa nak minum lagi dan lagi. Sampai dah habis air ni pun aku sedut lagi dari straw.


Tiga orang rakan serumah aku semua pesan shawarma. Aku saja yang mintak chicken grill dengan andaian makanan ni lagi besar dan shawarma kecik. Ternyata aku salah. Shawarma besar gila! Dan ayam ni nampak kerdil. Tsk tsk. Tapi... alhamdulillah, ni pun cukup mengenyangkan. 


Haaaa.. insan kelaparan nak makan ni. Saya makan dulu deh! Bukan selalu dapat rasa makanan Arab ni. Jadi orang Arab aku malam ni. Syukur alhamdulillah atas rezeki kurniaan Allah. Dengar kata keluarga di Kedah jamuan nasik kandar Royale malam ni. Alhamdulillah. Segala puji-pujian hanya bagi Allah. ^_^





No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif