Welcome To My Life...

Monday, March 23, 2015

Puas

Assalamualaikum.

Kemenangan 2-1 mengatasi musuh tradisi sentiasa bermakna. Lebih bermakna apabila semua haters menjangkakan kekalahan Manchester United dan terpaku apabila United bergaya mengatasi lawan di Anfield.

"Habislah MU. Game lepas ni semua susah."

And then they said Manchester United will struggle. ^_^


Great team responds on the pitch. Manchester United berdepan siri laluan sukar apabila berdepan Arsenal dalam Piala FA. Seterusnya perlu menentang Tottenham Hotspurs (home), Liverpool (away), Manchester City (home), Chelsea (away), Everton (away), dan Arsenal (home) sekali lagi. Semua musuh meramalkan United akan menghadapi masalah. Malangnya, mereka silap. 

Selepas kekalahan 2-1 kepada Arsenal dalam Piala FA, United bangkit mencatat dua kemenangan berturut-turut. Usai membenam cabaran Spurs 3-0, United berdepan pula dengan musuh ketat yang berada di tahap prestasi terbaik dan mencatat kemenangan selepas kemenangan. Kali terakhir Liverpool kalah dalam liga musim ini adalah ketika tewas 3-0 kepada Manchester United di Old Trafford pada bulan Disember lepas. 

Sangat ironi apabila pasukan yang sama mengakibatkan kekalahan Liverpool sekali lagi untuk mengukuhkan cengkaman di tempat keempat dengan berbeza lima mata dari Liverpool di tangga kelima. Misi United untuk beraksi di pentas Eropah kian mekar.

Juan Mata meletakkan United di depan dalam babak pertama apabila menyempurnakan lorongan cantik Ander Herrera dan merembat dengan kaki kanan. Kapten Liverpool, Steven Gerrard yang masuk di awal babak kedua menggantikan Adam Lallana hanya beraksi 40 saat sebelum dilayangkan kad merah kerana memijak kaki Herrera selepas turut merempuh Mata.

Mata menambah gol kedua peribadi apabila menyambut hantaran lambung pemain gantian, Angel Di Maria, dengan sepakan akrobatik yang memukau penonton. Sepakan itu langsung menewaskan Simon Mignolet di gawang Liverpool dan meletakkan United dalam kedudukan selesa.

Walaupun Daniel Sturridge berjaya mengurangkan defisit untuk pasukan tuan rumah, United utuh bertahan untuk membawa pulang tiga mata penuh ketika peminat pasukan lain tidak meletakkan sebarang harapan kepada Manchester United. Wayne Rooney sempat mensia-siakan peluang dalam masa kecederaan apabila gagal menjaringkan sepakan penalti.

Keputusan di akhir perlawanan sangat adil bagi Manchester United yang mendominasi penguasaan bola. Simpati buat rakan serumah aku yang merupakan penyokong tegar Liverpool dan kekal positif ketika sama-sama menonton semalam. Hahaha. Glory glory Manchester United!




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif