Welcome To My Life...

Monday, March 30, 2015

Dilema Arjuna

Assalamualaikum.
 
Petang ni baru selesai jumpa Kak Ummi di Student Service Department (SSD). Sebenarnya Kak Ummi dah cari aku minggu lepas lagi. Dia suruh kawan aku maklumkan. Tapi aku terlupa sangat-sangat. Hari ni dia suruh kawan sorang lagi pulak maklumkan kepada aku yang dia nak jumpa aku.

Maka lepas kelas tamat jam 5.20 petang aku terus ke SSD untuk berurusan dengan dia. Sebulan lepas aku ada maklumkan yang aku nak guna switch option dari Partner Medical School ke Seremban. JPA dah emel untuk mintak surat permohonan rasmi. 

Entahlah. Hati sang arjuna sedang dalam dilema. Terlalu banyak faktor yang membuatkan aku ragu-ragu untuk menyambung pengajian di luar negara walaupun aku masih dalam Program Ijazah Luar Negara. Selain keinginan yang telah malap, faktor masa sangat penting dalam perkiraan aku. 

InsyaAllah aku akan menamatkan semester lima hujung tahun ini. Aku hanya akan ke luar negara pada bulan September tahun depan jika aku meneruskan hasrat untuk meneruskan pengajian di sana. Graduasi aku akan lambat setahun daripada rakan-rakan aku yang sama batch ketika ini. 

Keputusan IELTS juga masih menjadi persoalan. Aku perlu mendapat band 7.0 untuk setiap komponen. Masih ada dua daripada empat komponen IELTS (Writing dan Speaking) yang aku gagal mencapai syarat minimum. Kali terakhir aku mengambil ujian IELTS, aku mendapat band 6.5 untuk kedua-dua komponen. Aku tak yakin untuk melepasi syarat minimum untuk semua komponen kalaupun aku mengambil semula ujian IELTS. 

Banyak lagi perkara yang perlu difikirkan. Nama ibu bapa yang perlu dijaga. Maafkan diri ini andai gagal mencapai hasrat ummi dan ayah. u_u




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif