Friday, August 5, 2011

Belajar Untuk Bersyukur


Assalamualaikum...

Sudah menjadi lumrah manusia..
Bila panas, mahu Tuhan turunkan hujan..
Bila hujan pula, mahu matahari kembali bersinar..
Sentiasa merungut tanpa henti..
Ada saja yang tak kena..
Tak pernah bersyukur dengan kurniaan Tuhan..

Salahkah kita menghargai apa yang kita ada?
Bersyukur tanpa mengeluh..
Menerima tanpa syarat..
Redha dengan ketentuan..
Allah Maha Mengetahui segala sesuatu..
Sedangkan kita tidak mengetahui..

Perancangan Allah sangat sempurna..
Allah tahu yang terbaik untuk kita..
Maka belajarlah untuk bersyukur..













p/s : Alhamdulillah...

10 comments:

nurAMALLINA said...

ya, bersyukur lah :) jangan cepat lupa.

lilypelangi said...

bersyukur dengan pa adanye.. :)

Tea Dno said...

perancangan Allah memang sempurna. kita je yang selalu merosakkannya.

Anyyss Shuhaimi said...

yeah! dah lama tak singgah cni..hehe...jangan belajar sabar je,kena belajar tuk bersyukur jugak kan? :)

Entri insaf : Man Shabara Zhafira!

Bella Bell said...

betul tu.. belajarlah utk bersyukur :)

aleen aiden said...

hee,tulah dienye.kadang2 kite lupe diri,lupe nak besyukur.grrr

Shawn Razaleigh said...

berterima kasih ats segalanya

SweetLikeWhat said...

betul..bersyukur dan jangan merungut..supaya kita sedar ade lagi yang dalam serba kekurangan..

M Fizan said...

@nurAMALLINA huhu..sangat tepat sekali :)

@lilypelangi yup2.. kita patut bersyukur :)

@Tea Dno huhu..manusia tak reti menghargai

@Anyyss Shuhaimi yer....belajarlah untuk bersyukur ^_^

M Fizan said...

@Bella Bell saya memang betul selalu :D

@aleen aiden grrr...patutnya kita kena bersyukur kan?

@Shawn Razaleigh alhamdulillah...
@SweetLikeWhat hehe..setuju 1000%.. bersyukurlah dengan melihat orang di bawah..

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif