Saturday, August 27, 2011

Menenangkan Jiwa


Assalamualaikum..

Apa yang korang rasa kalau korang berada di tempat dalam gambar di atas?? Huhu... okey.. gambar di atas sangat lar tiada kena-mengena dengan yang pitam mahupun yang nazak nyawa-nyawa ikan emas.. gambar sekadar hiasan.. entah kenapa hati yang bersiul keriangan minta melakukan sesuatu yang tidak lar sepatutnya dilakukan.. huhu.. tetapi tradisinya entri merangkap diari aku nie selalu didahului dengan sekeping gambar, maka aku teruskan jua.. emm.. mood ketika ini? Ya, jiwa yang sangat tenang.. tidur awal, bangun lewat.. haha.. senangnya dalam hati.. kalau kat kolej, gamaknya tak dapat lar aku buat dosa seperti itu.. huhu..

Tapi yang tak berapa menariknya........ tugasan bertimbun lar.. cuti raya macam tak cuti jer pun.. tapi.... alhamdulillah lar.. aku tetap juga bersyukur kepada Ilahi kerana dapat cuti 12 hari.. sebenarnya tinggal berapa hari saja lagi.. isk isk... harap2 lar aku masih ada mood raya dengan segala bagai taufan di Aidilfitri nie.. ermm.. aku bawak buku teks Biologi balik kampung nie tapi aku usung jer kat tangan.. nak baca memang kirim salam lar jawabnya.. lagi tertarik pada permainan komputer yang aku tak pernah sempat nak nikmati sepanjang hampir 50 hari di INTEC.. huhu..

Berita baiknya.. alhamdulillah... dah tiga hari JPA masukkan duit ke dalam akaun aku untuk semester 1 nie... dengarnya hampir RM3000 dimasukkan Khamis lepas.. kalau betul, syukur alhamdulillah.. setinggi-tinggi kesyukuran aku panjatkan kepada Allah.. ini duit rakyat.. aku masih fikirkan apa perlu aku buat dengan duit nie.. errr... errr... aku belum pun periksa akaun bank lagi.. tapi kawan2 aku macam sahkan jer amaun tu.. insyaAllah.. nak sambung sujud syukur.. huhu.. sekian dulu aku merapu.. wassalam..















p/s : Syukur ya Allah...

7 comments:

Urzain Hussain said...

like like like..:)

Azroy Kassim said...

belajar rajin2.. dunia luar sana nnti lebih mncabar.. terutama pada lelaki..

M Fizan said...

@Urzain Hussain huhu..thanks!

@Azroy Kassim insyaAllah..terima kasih untuk peringatan...

alif haris said...

hehe alhamdulillah .. dpt cuti gak tu bro :D

leftenan adnan memang mati dlm pertempuran tu bro..fakta wikipedia dan aku memang s2dent tentera.. belajar serba serbi psl die hehe :)

d_LA said...

perghhh...cuti 12hari tu..lama gak tuh..selamat hari raya..maaf kalo ade slh silap yer..

SweetLikeWhat said...

memang sangat sangat best bila cuti..huhu..rase tak cukup jer cuti raya..haha

M Fizan said...

@alif haris huhu..lega gila dapat cuti..sampai tak ingat dah study :P

@d_LA huhu..selamat hari raya jugak blogger d_LA :)

@SweetLikeWhat hahahaha.. tak dapat dinafikan sama sekali ^__^

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif