Welcome To My Life...

Saturday, February 11, 2012

Hujung Minggu


Assalamualaikum..

Akhirnya hujung minggu tiba lagi.. haha.. rasa macam malas nak update dua tiga hari lepas.. sibuk dengan macam-macam hal.. minggu depan ada topic test untuk subjek Biologi dan Matematik.. nak siapkan pembentangan tentang negeri Kedah untuk projek subjek Bahasa Inggeris.. susah jugak nak jadi doktor.. hmmm.. mana ada benda yang senang dalam hidup kan..

Dua tiga hari yang memenatkan bagi aku.. kelmarin (Khamis) ada mesyuarat agung tahunan Organisasi Bahas INTEC.. penyerahan jawatan daripada pengerusi sebelumnya kepada pengerusi baru.. aku dapat jadi setiausaha.. arrgghhh.. banyak kerja nak kena buat.. well, aku tak ada niat nak menyerah.. aku sukakan cabaran.. and i will take this as a fresh challenge.. aku akan cuba buat yang terbaik untuk persatuan..

Semalam pulak lepas solat Jumaat ada forum tentang gay dan lesbian yang mempersoalkan hak asasi yang golongan ini perjuangkan.. semua pelajar yang mengambil CTIS20 (Islamic Studies) dan CTES20 (Ethics Studies) terlibat.. aku dah nampak masalah apabila persoalan gay dan lesbian dibicarakan dari sudut pandang Islam.. sebenarnya ada jemputan untuk wakil agama lain.. tapi diorang tarik diri di saat akhir.. semasa sesi soalan dan jawapan, seorang pelajar Cina mewakili perspektif rakan-rakannya dari agama lain seperti Buddha dan Hindu.. memang tragik..

Malam pulak aku ke Restoran Nelayan di Kuala Lumpur.. makan malam khas untuk ahli jawatankuasa pertandingan Bahas Kepimpinan Terbuka INTEC semester lepas.. memang terbaik lar.. bas tiba agak lewat.. sampai pun dah tinggal sejam sebelum restoran ditutup.. tapi puas hati lar.. dengan laparnya makan kali terakhir waktu tengah hari, aku melantak makan steamboat dan nasi minyak.. sangat mengenyangkan..

Malam ni? Perlawanan tumpuan Liga Perdana Inggeris.. Manchester United vs Liverpool di Old Trafford.. gelanggang keramat Red Devils.. dah tentu aku sokong Syaitan Merah, pasukan kegemaran aku.. Manchester United diperkuatkan kehadiran semula Tom Cleverley yang baru pulih daripada kecederaan.. perlawanan dijangka menarik.. watch out The Kops' fans.. ^_^











p palang s : Tak sabar...

2 comments:

9n0L4 said...

tengok Tranung lawan Kelate pon okey. ;)

M Fizan said...

@9n0L4 tak best. haha..

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif