Tuesday, February 21, 2012

Pray For Them


Assalamualaikum..

Umat Islam berdepan dengan dua krisis genting pada saat dan ketika ini apabila bumi Arab bergolak lagi dan lagi.. gambar di atas adalah salah satu gambar yang menarik perhatian aku.. Syria sedang berdepan dengan krisis perang saudara yang meruncing.. pemimpin Syria yang berfahaman Syiah membunuh rakyatnya yang berfahaman Ahli Sunah.. menteri-menteri yang juga berfahaman Syiah bagaikan menghalalkan kekejaman yang di luar kotak pemikiran manusia ini..

Palestin, satu lagi negara Arab yang sedang menghadapi masalah.. penindasan oleh Israel tidak kelihatan akan berkurangan.. negara Arab tidak bersatu untuk membela kiblat pertama umat Nabi Muhammad.. sedangkan Masjidil Aqsa sudah hampir runtuh dek kerja pembinaan bawah tanah yang dilakukan rejim Zionis.. Jawatankuasa Perwakilan Kolej Cendana (JPKC), kolej tempat tinggal aku di Shah Alam nie, akan menganjurkan satu program penerangan tentang masalah di Palestin esok, 22 Februari 2012.. "Khabar Dari Al-Quds", itulah nama program yang diberi..



Let's pray for them.. mari berikan segala sokongan yang termampu.. selemah-lemah iman adalah membenci dengan hati.. jadi membenci kekejaman di Syria dan penindasan Yahudi di Palestin adalah satu-satunya cara kita menunjukkan kita peduli dan simpati dengan nasib saudara seagama kita di sana.. doakan kebebasan mereka.. doakan perjuangan mereka akan berjaya.. insya-Allah..

Satu hari kebenaran akan menang.. yang hak akan menewaskan yang batil.. dan apabila saat itu tiba, rugilah mereka yang bernaung di bawah paksi yang salah.. beruntunglah mereka yang berjihad menegakkan agama yang suci ini.. rapatkan saf perjuangan kita.. mari menuju satu pasukan yang teguh dan bersatu.. membebaskan Palestin dari kekejaman Israel..









p palang s : Peace for Palestinian...


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif