Tuesday, February 14, 2012

Maaf, Aku Tak Berminat



Assalamualaikum..

Aku sampai jer pagi tadi rakan sekelas aku dah ucap Selamat Hari Kekasih kat aku dan kawan-kawan yang lain.. aku takde pulak rasa nak tampar beliau.. haha.. sebab dia lelaki.. sebab nama dia Dev.. dan sebab dia berbangsa India, beragama Hindu.. jadi tak ada masalah lar dia nak sambut Hari Kekasih.. haha.. salah sorang rakan sekelas yang berbangsa Cina pun turut dapat hadiah daripada seseorang..

Tapi aku tengok diorang tak ada lar pulak melebih-lebih.. yang aku tahu yang terkinja-kinja dan terlebih semangat dengan kehadiran Hari Kekasih ni budak-budak muda berbangsa Melayu.. anak-anak moden yang couple dah menjadi budaya.. aku tak tahu lar apa nak jadi kepada bangsa yang semakin melayu ni.. entah kat hotel murah mana mereka menyambut Hari Kekasih..

Tak perlu lar ada Hari Kekasih yang spesifik.. kalau sayang, hari-hari pun kita boleh tunjukkan kasih sayang kita.. hari-hari adalah hari berkasih sayang.. tak payah meraikan sangatlah.. kepada yang Islam tu mesti dah tahu sebab pengharamannya.. maaf lar, aku tak berminat.. iman masih teguh di dada..

Lebih kurang sejam lagi, aku ada topic test untuk subjek Biologi.. tapi hati masih resah.. si jantung hati ada bengkak di leher.. doktor kata masalah kelenjar.. berkaitan lymph nodes dia risau sangat.. aku pun lagi risau.. harap dia sembuh secepat mungkin.. kesian bila dia sedih.. tumpuan dia yang nak ambik SPM pun terganggu.. be strong dear..











p peluk s : Sayang selamanya...

No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif