Wednesday, February 22, 2012

Lose Them



Assalamualaikum..

Ada benarnya madah dalam gambar di atas.. lebih baik kita mengaku kalah dalam pertengkaran daripada kita kehilangan seseorang yang penting dalam hidup kita.. cuba bayangkan situasi ni.. kita bertengkar tentang sesuatu perkara yang sememangnya kita tahu kita betul.. benar, dari satu sudut, kita harus tegas dengan pendirian kita.. kita harus berpegang teguh dengan prinsip hidup kita.. tetapi dari satu sudut yang lain, kalah pertengkaran tidak terlalu teruk jika dibandingkan kita kehilangan rakan..

Sudah menjadi lumrah.. kita tak boleh memuaskan hati semua orang.. dan rambut sama hitam, hati lain-lain.. apabila ego bertemu ego, sukar untuk mencari jalan penyelesaian walaupun masalahnya begitu kecil.. akhirnya kedua-duanya bermasam muka.. risiko untuk kehilangan seseorang itu begitu tinggi.. orang yang dulunya rapat dengan kita mula 'jauh'.. menjadi orang asing yang tak lagi kita kenali..

Maka rendahkanlah ego kita.. rendahkan sedikit.. tiada apa yang dirugikan jika kita mengalah.. kita cuma kalah pertengkaran.. dan itu lebih baik daripada kehilangan seorang rakan.. semuanya terletak kepada kita.. anda mampu mengubahnya.. tepuk dada tanya selera.. kita yang menentukan pilihan yang kita ambil.. mengalah atau kehilangan..

You choose!










p palang s : Unwell..


2 comments:

Azroy Kassim said...

just walk.. walk.. n walk til u reach it..

M Fizan said...

@Azroy Kassim reach what?

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif