Welcome To My Life...

Monday, November 18, 2013

A For AIR


Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran kupanjatkan kepada Allah. Jika bukan kerna rahmat-Nya, tak mungkin aku mendapat nikmat ini.

Hari ni sangat menggembirakan bagi aku yang dalam persediaan menghadapi ujian formatif. Aku dapat gred A solid untuk tugasan Assigned Independent Reading (AIR) bulan lepas. Pagi tadi semasa dalam kuliah Pharmacokinetics, aku ternampak seorang rakan tersenyum melihat tabletnya sambil menunjukkan sesuatu kepada seseorang. Aku kira itu laman web AIR.

Hati rasa resah. Aku mahu gred A. Tetapi aku juga berdebar mengenangkan tugasan itu aku hantar sangat lewat, pada hari deadline. Aku takut untuk menghadapi kemungkinan aku tak dapat gred yang aku harapkan. Alhamdulillah, dengan izin Allah, pemeriksa puas hati dengan penulisan aku.


Ada rakan serumah yang dapat B+ dengan pemeriksa yang sama. Seorang lagi rakan serumah pula dapat gred B. Ketika aku ke sesi Medical Museum jam 2.45 petang, rakan-rakan berbangsa Cina sedang tidak puas hati dengan gred yang mereka dapat. Dua orang budak pandai yang aku kenal hanya dapat gred B. Salah seorang dari mereka ditanda oleh pemeriksa yang sama denganku.

Apa yang mereka tak puas hati adalah kerana kami difahamkan oleh koordinator bahawa bahagian 'rujukan' tak penting untuk tugasan kali ini. Mereka geram kerana komen yang diberi pemeriksa 'rujukan diperlukan'. Aku bersyukur kerana aku memilih untuk tetap memasukkan bahagian itu. Mungkin itu membantu aku mendapat gred A. 

Aku rasa aku sangat bertuah. Walaupun mula menaip pada hari terakhir untuk menghantar tugasan, Allah memberikan ilham untuk aku mencurahkan hasil kajian dalam satu penulisan yang dipuji oleh pemeriksa sebagai 'well written'. Alhamdulillah. 

Hati ini sangat riang.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif