Welcome To My Life...

Friday, November 15, 2013

Nasi Mandy


Alhamdulillah. Semalam dapat makan nasi mandy. Senior ajak makan malam di restoran nasi Arab memandangkan ada yang berpuasa. Lebih kurang 15 orang termasuk aku bergerak ke Apartment Green, kira-kira sepuluh minit berjalan kaki dari simpang empat ke IMU dan Vista C.

Ada banyak sangat menu termasuk mandy, haneeth, kabsha, dan maghot. Aku pilih mandy sebab paling mahal. Alang-alang pertama kali datang biar boros. Tak habis duit sangat pun.


Haaaaa. Ni dia air jus tembikai. Mulanya aku nak minum air Mountain Dew. Tapi ubah fikiran. Sekali-sekala saja datang. Apa salahnya minum yang sedap sikit. Harganya cuma RM3. Ada kawan aku yang pesan jus mangga. Tapi dapat jus mangga campur susu dan sirap. Memang unik. Rasanya pun menarik.



Haaa. Inilah dia nasi mandy ayam. Alhamdulillah, memang sedap. Dan sangat mengenyangkan. Aku rasa 'penuh' sangat lepas siap makan. Harganya pun murah. Hanya RM10.

Senior belanja air. Syukur alhamdulillah. Moga murah rezeki mereka. Memandangkan kami datang ramai, tuan kedai tu bagi diskaun. Nasi mandy yang aku makan hanya perlu bayar RM9. Yang makan nasi lauk kambing lagi untung. Harga yang RM13 cuma perlu bayar RM9 juga. Aku tak kisah. Memang aku lebih suka ayam. Tuan kedai tu juga bagi brochure. Dah macam piza pulak. Boleh delivery ke Vista C.

Tak tahu bila nak pergi makan lagi. Memang sedap. InsyaAllah kalau parents aku datang sini, aku bawak makan nasi mandy. Entri seterusnya aku akan bercerita tentang pementasan teater 'Alahai Menantu' malam esok.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif