Welcome To My Life...

Sunday, November 17, 2013

Props In My Heart


Para pelakon teater MCW 2013 masih lagi mengalami withdrawal syndrome dengan terngiang-ngiang skrip yang mereka dengar setiap malam dalam sesi latihan. Bagi budak-budak props, kami juga sedang mengalami situasi yang sama.

Bukan mudah untuk melupakan kenangan tu. Selama hampir sebulan kami ke IMU pada waktu malam untuk menyiapkan props. Walaupun aku lambat menyertai pasukan ini, aku tetap rasa kelainan saat ini. Menerima hakikat MCW 2013 telah berakhir. Dan kembali kepada rutin harian yang membosankan.

Malam pementasan kami dilanda badai besar sebelum teater bermula. Namun dengan kerjasama erat, kami melepasinya dengan tindakan mendahului rungutan. Bekerja sebelum bercakap. Alhamdulillah. Bagi aku, pasukan ini memang dahsyat. Kejayaan teater kali ini sememangnya ditunjangi pasukan props yang tak kenal penat lelah menyediakan latar belakang pentas. Mereka ini wira-wira yang tak didendang.

Props team in memory

Gambar kenangan dengan ketua pasukan

Cantik kan tingkap tu? Tingkap tu hasil kreativiti rakan-rakan serumah aku yang mengorbankan waktu malam dan masa ulang kaji untuk ke IMU dan mengecat tingkap tu. Mula-mula aku tak tolong. Tapi lama-lama rasa teringin nak terlibat sama.






Terpaksa menghadap nota sampai nak muntah. Ujian formatif menanti hujung bulan ni. Sedang mencuba sedaya upaya untuk mengulang kaji semua yang perlu. InsyaAllah.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif