Welcome To My Life...

Thursday, November 14, 2013

Senior Bercerita


Baru-baru ni Muslim Society ada buat satu sesi perkongsian oleh senior untuk para pelajar yang akan menyambung pengajian di luar negara bagi program berkembar Partner Medical School (PMS).

Senior yang dijemput ni semuanya baru graduasi bulan Julai lepas dari universiti masing-masing di luar negara. Bagus sesi perkongsian ni sebab mereka yang ilhamkan. Mereka nak berkongsi pengalaman berada di negara orang.


Ni kami bergambar dengan Abang Abdul Karim selepas sesi perkongsian. Abang ni baru kahwin. Dia bawak juga isteri dia yang turut sama berkongsi hari tu. 

Senior datang berkongsi ni sebenarnya untuk pelajar semester lima yang akan menyambung semester enam di luar negara. Aku yang sem pertama ni tumpang mendengar cerita. Pelajar yang akan ke Seremban pun hadir sama.

Antara yang senior lakukan hari tu termasuklah mempromosi universiti masing-masing. Yang aku ingat termasuklah Universiti Southampton dan Universiti Galway. Isteri Abang Karim tu belajar di New Zealand tapi JPA dah tak hantar ke sana tapi dia bercerita jugak.

Agak menarik jugak sesi tu walaupun aku ada lima semester lagi yang perlu dilalui sebelum ke sana, insyaAllah. Hanya Allah yang tahu rahsia-Nya.

Moga hajat tercapai.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif