Welcome To My Life...

Thursday, November 14, 2013

Kurus



Banyak respons yang aku terima apabila gambar ni dimuat naik ke FB pagi tadi. Tapi tiada seorang pun yang benar-benar komen tentang apa yang cuba aku tunjuk dalam gambar ni.

Ada yang menegur jersi Chelsea yang aku pakai. Aku sememangnya penyokong tegar Manchester United. Dan sokongan aku terhadap Syaitan Merah tak pernah padam. Apa lagi nak membelot dan menyokong musuh ketat United. Aku memang beli banyak jersi dari Padang Besar. Itu sebabnya aku tak kisah jersi kelab mana pun. 

Ada juga yang menegur saiz aku. Mereka kata aku kurus. KURUS?? Alhamdulillah. Sebenarnya terkejut jugak kerana aku baru seminggu memulakan proses diet selepas makan tanpa kawalan selama dua bulan belajar di IMU. Aunty Ju dan Cikgu Su (cikgu Biologi) antara yang mengatakan aku nampak kurus. 

Sebenarnya gambar ni diambil semalam semasa latihan untuk pementasan teater. Malam Jumaat ni akan berlangsung teater 'Alahai Menantu' yang diolah daripada pementasan asal di UKM. Aku terlibat secara tidak langsung dengan budak-budak props. Aku terlibat secara langsung dengan teater ni melalui penterjemahan skrip dari Bahasa Melayu kepada Bahasa Inggeris untuk sari kata buat penonton bukan Melayu.

Apa yang aku sedang lakukan dalam gambar tu adalah mengecat tingkap rumah kampung. Itu yang sebenarnya cuba aku tonjolkan. Satu gambar membawa sejuta makna. Dan tafsiran semua orang berbeza.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif