Welcome To My Life...

Monday, November 18, 2013

Berniaga Lagi


Hari ni aku dan rakan-rakan serumah berniaga lagi untuk Bulan Usahawan. Tinggal Isnin minggu depan saja peluang kami untuk mencari rezeki melalui perniagaan. Mereka yang semangat, aku cuma membantu. Kali ni kami jual nasi goreng, sosej, dan kek batik.


Chef Azra sedang dalam proses menggoreng nasi.


Aku pula terlibat dalam proses packaging. Mengisi nasi ke dalam bekas-bekas.


Inilah nasi goreng yang dimasak oleh Chef Azra. Tetap sedap walaupun dia berpuasa hari ni. Selepas mengisi 33 bekas, ada lebihan sikit. Aku makan untuk sarapan. ^_^


Ada dua warna nasi yang kami tawarkan. Ada pelanggan bertanya beza kedua-dua nasi ini. Jawapan aku, sama saja. Kami hanya menyediakan pilihan. Jika mereka tak suka warna merah, boleh beli warna putih. Pilihan di tangan mereka. Customers always right. Mungkin tukang masak saja berbeza. Yang warna merah tu digoreng oleh Chef Ipan. Harganya sebekas RM1.50.


Kek batik yang disediakan oleh Chef Azra. Memang sedap. Kami jual dengan harga RM1.


Ini pula rambutan percuma yang kami sediakan untuk pelanggan. ^_^ Aku yang buat bentuk XY ketika kami menyusun makanan untuk dijual.


Inilah dia Piramid Nasi Goreng. Susunan yang katanya untuk menarik perhatian pelanggan. Macam-macam diorang ni. Itulah kisah rakyat Baitul Kacak berniaga. Alhamdulillah, semuanya habis dijual. Minggu depan pula masa untuk kami menjadi doktor berjiwa usahawan lagi.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif