Thursday, June 19, 2014

Let's Talk Series 2/14

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Malam tadi telah selesai berlangsung satu acara besar Muslim Society IMU yang diadakan sekali setiap dua minggu. Ini merupakan kali kedua selepas tajuk pertama dibentangkan adalah 'Muslim: Apa Aku Kisah?'.


Jom Sembang siri 2/14. Tajuknya 'The Wasted Potential'. Moderator, saudara Baharom. Panelis, saudara Firdaus dan saudari Shuhada. Figura-figura yang mantap dan lantang bersuara. Apa yang menarik juga malam tadi adalah persembahan istimewa dari ahli-ahli rumah aku, 'Der BaitulKacak'. Seminggu jugak kami berlatih untuk memberikan yang terbaik kepada persatuan yang memberi kami kepercayaan untuk menghiburkan audiens.


Alhamdulillah, memang lebih meriah kali kedua ni. Audiens lebih ramai berbanding kali pertama. Mungkin kerana publisiti yang berjaya. Tapi mungkin juga kerna aura dua panelis yang menarik rakan-rakan mereka untuk hadir menonton. Acara malam tadi juga dihiasi dengan kehadiran rakan-rakan lama dari INTEC yang belajar di Ireland. Mereka sedang cuti musim panas dan sudi hadir untuk memberi sokongan. Welcome to IMU!

Moderator dan panelis di pentas


Usai tamat sesi perbincangan, sesi soal jawab dan komen dibuka untuk audies melontarkan pandangan atau bertanyakan soalan untuk menjelaskan kekeliruan mereka. Masa ni 'Der BaitulKacak' semakin berdebar. Tiba masa untuk beraksi. 


Kami menyampaikan dua buah lagu malam tadi. 'Sesungguhnya' dendangan asal Raihan dan  'Al-Haq' dendangan asal Mawi dan AC Mizal. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar.


Baitul Kacak ada tujuh orang penghuni. Tapi hanya enam yang membuat persembahan malam tadi. Cukuplah dengan semua jersi rumah sukan IMU yang ada. Ya, rumah kami memang ada wakil dari setiap rumah sukan. Dalam gambar ni, kami sedang menjadi duta mempromosi rumah-rumah sukan IMU.





Sri Petaling
1805
19/06/2014


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif