Welcome To My Life...

Sunday, June 22, 2014

No Holiday

Assalamualaikum.

Dah hampir dua bulan tak balik baiti jannati. Kali terakhir masa hujung April.


Sebenarnya terlalu sibuk dengan kehidupan sebagai pelajar semester dua perubatan. Sampai tak sedar hakikat ni. Peperiksaan akhir semester dua akan menjelang lepas raya. Banyak lagi yang perlu diulang kaji. Tekanan semakin menghimpit. Tulis entri ni pun sebab baru saja selesaikan tugasan terakhir, topik Assigned Independent Reading tentang masalah denggi yang masih menghantui Malaysia.

Teringat hakikat dah lama tak balik rumah ni pun sebab kawan baik masa sekolah dulu hantar SMS tadi. Dia tanya di mana lokasi aku. Dia sekarang cuti semester. Ikr, pelajar veterinar tahun kedua. Dah lama jugak tak jumpa dia. Masing-masing sibuk. Cuti pun tak sama. Dia cuti lama. Aku? Dush.

Ya, inilah hakikat pelajar medik. Dulu senior aku di sekolah menengah, Areleaf Hyecarl, ada beritahu tentang cuti budak medik yang tak sebanyak bidang lain. Aku juga sudah mendapat amaran tentang hakikat ini. Dan aku tetap pilih jalan ini.

Tiadalah aku menyesal. Dah terbiasa dan akan cuba membiasakan diri. InsyaAllah raya ni dapat cuti walaupun hakikatnya itu study leave. Sedih jugak sebab tak dapat berpuasa di samping famili tercinta. Nak buat macam mana kan. Pengorbanan seorang pelajar. Ramadhan di perantauan.





Sri Petaling
1740
22/06/2014



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif