Welcome To My Life...

Tuesday, October 25, 2011

Kerjasama Kunci Kejayaan


Assalamualaikum..

Sedikit cerita untuk dikongsi sebelum aku menaiki bas pulang ke rumah tercinta..

Semalam pasukan kelas aku 12M5 telah berjaya mengatasi pasukan kelas jiran, 12M4 dengan keputusan 10-3.. minggu lepas kitorang menang dengan 12M3 9-4.. dua kemenangan berturut-turut.. aku datang agak lewat semalam.. lebih kurang sepuluh minit kerana aku menghadiri mesyuarat terakhir ORBIC untuk semester nie.. aku memang dah tak keruan dalam perjumpaan tu sebab terlalu ghairah nak beraksi.. dan masa aku sampai, walaupun dah lebih sepulu minit, kedudukan masih terikat 0-0.. selepas dua minit aku menyentuh bola, akhirnya aku terlibat dalam gerakan menghasilkan gol.. dipendekkan cerita, aku menjaringkan gol terakhir sebelum masuk waktu maghrib dan keseluruhannya aku meledak empat kali..

Tapi bukan itu yang ingin aku ceritakan.. walaupun kemasukan aku memberikan impak positif termasuk menggerakkan kesemua gol-gol tersebut, kejayaan itu tidak akan hadir tanpa kerjasama sepasukan yang begitu konsisten ditunjukkan oleh rakan-rakan sekelasku sepanjang perlawanan.. penjaga gol, Azri, beraksi cemerlang menyelamatkan serangan bertubi-tubi yang hadir bagaikan hujan batu.. Sajid dan Ehsan pulak kemas bertahan menangkis asakan bertalu-talu tak mengenal lelah daripada pasukan lawan.. begitu juga kegigihan Adib, Syahid dan Dev membantu barisan pertahanan.. itu memudahkan tugasku selaku penyerang yang sentiasa berada di bahagian atas..

Hantaran yang dilakukan mereka begitu menakjubkan sehingga aku cuma perlu menyudahkan hantaran mereka dengan sedikit teknik yang tersedia dalam imaginasi aku.. ternyata, tiada kunci kejayaan yang lebih menarik selain doa dan mimpi.. KERJASAMA.. KERJASAMA.. KERJASAMA... kesemua mereka menyumbang sesuatu yang sangat berharga.. mentaliti mereka yang membuatkan aku teruja.. TAHNIAH 12M5 :)











p palang s : A class above..


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif