Welcome To My Life...

Sunday, October 30, 2011

Masa Berlari


Assalamualaikum...

Benarlah kata-kata yang mengatakan "masa tidak pernah menunggu kita".. tidak pernah.. sedar atau tidak sedar? Masa begitu pantas.. sangat pantas.. apabila Usain Bolt menamatkan larian 100 meternya dengan rekod dunia yang membuatkan umat manusia seantero dunia terpegun dengan kelajuannya, masa terus berlari meninggalkan Bolt dan kita yang terkesima.. apabila Doraemon yang dalam fantasi kanak-kanak cuba mencipta mesin masa untuk kembali ke masa lalu, tiada apa yang dapat menghalang masa kini daripada terus maju ke hadapan dan meninggalkan Doraemon dengan masa lampaunya..

Kepada korang yang tak pernah nak selongkar blog aku sampai ke bawah, gambar yang aku selitkan untuk entri kali nie sebenarnya jam yang tak pernah berhenti dan sentiasa ada di dasar blog aku nie.. sebenarnya jam itu adalah jam kiraan menurun (countdown) yang aku buat sebelum aku masuk ke INTEC.. kira-kira sebulan sebelum aku menerjah alam kolej.. dan semasa Minggu Destini Siswa (orientasi), aku tak ada peluang online, jadi jam itu terus kekal.. aku sangka kiraannya berhenti.. tetapi widget itu dengan menariknya telah menjadi jam kiraan menaik (countup).. jadi tak perlu lar aku susah2 nak menghitung hari berapa lama dah aku bergelumang dalam kepayahan dan keperitan di Shah Alam.. huhu..

Jam automatik itu menyatakan pada hari ini (tanggal 30 Oktober 2011), sudah 118 hari aku berada di bumi INTEC.. menyambung pengajian A-Level demi cita-cita menjadi doktor untuk membantu nusa dan bangsa.. hampir empat bulan.. tinggal kurang 10 hari sebelum aku menempuh peperiksaan akhir semester dan memulakan cuti semester sehingga Januari.. memang agak terkedu jua aku rasakan.. seperti baru semalam aku memulakan kelas pertama di Kampus Seksyen 17 UiTM Shah Alam.. dan persis hanya semalam aku mengenali rakan-rakan baru dalam kelas 12M5.. tetapi hari ini sudah hampir empat bulan lamanya kitorang bergelak ketawa bersama-sama..

Sedar atau tidak, itulah kenyataannya.. masa tidak pernah menunggu.. sama ada kita mengambil peluang ataupun tidak.. peluang tidak pernah hadir buat kali kedua kecuali untuk mereka yang sangat bernasib baik.. this is the chance of my life.. i will go for it.. how about you?

YOU READ, YOU DECIDE !! :)











p palang s : Doakan kejayaanku..

No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif