Monday, October 17, 2011

Priceless

Assalamualaikum...

Thanks God, it's over! Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurnia-Nya... eerr... ayat skema sangat.. emm.. lega sangat-sangat.. semuanya telah sempurna.. dalam masa tiga hari, aku dapat dua T-shirt.. dua sijil.. dan beberapa benda lagi.. ianya bukan tiga hari yang biasa.. bukan Jumaat-Sabtu-Ahad yang lazim bagi aku.. bangun lewat, mandi, solat, belajar dan tidur semula.. tetapi tiga hari ini adalah hari yang sangat berbeza.. jarang-jarang aku lakukan.. tapi aku lakukan jua demi sesuatu yang tidak ternilaikan.. sesuatu yang tiada harganya.. sesuatu yang wang bukanlah tukaran yang setanding walau berapa nilai wang yang dipertaruhkan..

Hari yang penuh kenangan.. hari yang penuh pengalaman.. hari yang dipenuhi senyuman.. hari-hari yang mengagumkan.. sepanjang tiga hari tersebut, aku menjadi ahli jawatankuasa (AJK) untuk dua pertandingan iaitu Larian Amal INTEC anjuran bersama tiga kumpulan Ko-PLN serta Bahas Kepimpinan Terbuka INTEC (BAKTI) Anjuran Organisasi Bahas INTEC (ORBIC).. semuanya berjalan dengan lancar.. semuanya berjaya dengan gilang-gemilang.. kedua-dua acara diadakan buat julung kalinya.. dan aku rasa pengalaman yang aku kutip sepanjang menguruskan kedua-dua acara tidak dapat aku tukar ganti dengan apa benda sekali pun..

Selaku AJK Larian, aku bersama polis trafik yang ditugaskan untuk mengawal lalu lintas.. rasa macam 'besar' jer bila tahan kereta untuk memberi laluan kepada para peserta.. haha.. poyo jer.. dan selaku AJK BAKTI, aku dapat peluang untuk tengok kehebatan para peserta beradu kepakaran memutar belit.. aku diberi peluang untuk menjadi Yang di-Pertua Dewan dan penjaga masa.. semua benda dapat aku cuba.. sekalung tahniah aku ucapkan kepada jawatankuasa penganjuran Larian Amal INTEC dan juga Bahas Kepimpinan Terbuka INTEC.. walaupun pertama kali diadakan, semuanya dilangsungkan dengan lancar tanpa banyak masalah.. TAHNIAH!


Tahniah juga diucapkan kepada pasukan CFS IIUM yang diwakili para pelajar Asasi Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.. konsisten sepanjang pertandingan.. hujah-hujah yang sangat bernas.. aku jaga persediaan (kuarantin) mereka dua kali dan aku tahu bagaimana mereka bersedia.. mastermind mereka tidak beraksi tetapi idea yang disumbangkannya disampaikan dengan sangat baik oleh rakan-rakannya (bakal peguam).. tahniah kerana menjuarai pertandingan BAKTI..

Insya-Allah tahun depan aku akan menjadi orang kuat dalam penganjuran acara ini.. bermula dari bawah, dengan tabah, terus melangkah.. :)











p jentik s : Penat tapi berbaloi..


4 comments:

schaze zainn said...

tahniah :D

next year buat dengan lebih baik dr tahun ni :D

M Fizan said...

@schaze zainn insyaAllah next year akan sangat2 berjaya :)

suha said...

wow!anda dasat (^_^)

M Fizan said...

@suha sikit jer lar.. hahahaah

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif