Wednesday, October 12, 2011

Reunion 26 Tahun


Assalamualaikum..

Bangga sekejap.. huhu.. gambar ayah aku masuk paper Harian Metro hari nie pada muka surat 25A.. pada sesiapa yang beli Harian Metro bertarikh 12 Oktober 2011, maka korang selak lar balik.. mana tahu tadi baca tak perasan.. hehe.. ini adalah reunion yang bagi aku sangat besar maknanya bagi mereka yang dah hampir tiga dekad tak bertemu.. ada yang pernah menyertai reunion.. dan ada yang tak pernah bertemu selepas menjadi graduan Kolej Pengajian Persediaan dan masing-masing berlepas ke luar negara..

Malang sekali aku tak dapat sertai reunion tu.. salah aku sendiri.. aku nak belajar semasa hari cuti tersebut dan tidak menyangka reunion nie berjaya menghimpunkan 20% pelajar-pelajar batch pertama Australian Matriculation (AUSMAT) 1984-1985 yang ditaja Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).. bila aku tau reunion nie menghimpunkan bilangan seramai itu dari seluruh Malaysia masa umi aku call dua jam sebelum majlis, aku memang menyesal gila tolak jemputan tu.. argghh.. aku sebenarnya tak ada apa-apa nak buat pun hari tu.. aku menyesal sampai hari nie sebab tak dapat sertai majlis pertemuan semula sebesar tu.. dengarnya ada badut, deejay dan macam-macam lagi acara.. memang grand.. turut hadir adalah Ketua Komunikasi Korporat NST yang juga merupakan bekas pelajar AUSMAT..

Bagi aku, walaupun cuma 20% yang turut serta, itu tetap kejayaan besar kerana bukan mudah untuk bertemu semula selepas 26 tahun dengan masing-masing bertaburan di seluruh Malaysia.. maka di sini aku ucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada ayah aku yang digariskan dengan garisan merah tebal dalam gambar di atas.. pengerusi penganjur.. Ajib sayang ayah dan umi.. ^_^

Ayah dan umi aku adalah antara batch paling awal Kolej Pengajian Persediaan (KPP), tempat persediaan ke luar negara yang namanya telah ditukar kepada International Education College (INTEC), tempat di mana aku sedang melanjutkan pelajaran di peringkat A-Level sekarang.. ayah aku berjaya ke United Kingdom.. umi aku pula melanjutkan pengajian di United States.. insya-Allah aku akan menuruti jejak langkah mereka.. :)











p intai s : Speechless...

4 comments:

suha said...

nnti anaknye akan ke mana plak?(^_^)

apik pehe said...

hehehe..kenangan..

aleen aiden said...

heh~
xpelah,yg dilepas jangan dikenang. :)

M Fizan said...

@suha insyaAllah ireland :)

@apik pehe nostalgia :)

@aleen aiden nak kenang jugak :(

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif