Welcome To My Life...

Wednesday, September 25, 2013

Kekangan


Haiyaaa. Bersawang lagi blog Lelaki dari Marikh. Sudah berkali-kali tekad dalam hati. Pengajian di universiti tak kan menghalang diri ni dari terus menulis dengan istiqamah. Tapi seperti azam tahun baru yang selalu tak kesampaian, begitulah jadinya, tekad tinggal tekad.

Bukan tiada keinginan di hati. Cuma kekangan masa menjadi duri. Nak kata tak ada masa tu tak jugak. Semua orang ada masa yang sama. Sehari 24 jam. Seminggu 7 hari. Kalau orang lain ada masa, tak boleh lah nak jadikan 'tiada masa' sebagai alasan. 

Masa tu ada. Cuma mood kadang-kadang tak ada. Bukan kadang-kadang, selalunya (buat masa sekarang). Bila mengejar masa yang terbang seperti angin lalu, nak tulis blog pun malas. Semester pertama ijazah perubatan. Foundation. Belajar semula apa yang aku belajar semasa A-Level, tetapi lebih mendalam. 

Masa aku kini dibahagikan untuk pergi kelas, tidur, dan hilangkan stres. Oh, tak lupa mandi, makan dan solat. Kelas bukan dari 8 pagi hingga 5 petang. Ada masanya pagi saja, dan kadang-kadang waktu petang saja. Bila tak ada kelas, aku suka tidur untuk rehat.

Aku cuma tidur pada sebelah pagi atau petang. Malam aku berjaga sampai jam 1 pagi. Itu sebabnya aku perlukan tidur ekstra. ^_^

Bila tak tidur, memang kerja aku ulang kaji lecture yang dah berlalu. Aku nak cuba ulang tujuh kali. Kerna dari segi psikologi, sesuatu yang kita ulang tujuh kali akan lekat dalam ingatan. InsyaAllah. 

Aku berhajat untuk lebih konsisten dalam penulisan. Aku akan cuba mencari masa untuk menulis dalam kesibukan hidup di sini. 

p/s: Petang ni ada clinical skills. Nak interviu pesakit. =.=




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif