Welcome To My Life...

Saturday, September 14, 2013

Star in New House


Hoyeah, malam ni kerancakan saingan Liga Perdana Inggeris musim baru akan bersambung semula selepas perlawanan antarabangsa. Hari terakhir musim perpindahan yang meriah dan menarik telah diikuti oleh pusingan kelayakan Piala Dunia 2014 dan perlawanan persahabatan antarabangsa. 

Hari ini baru bintang-bintang yang berpindah kelab dapat beraksi dengan kelab baru masing-masing. Peminat-peminat (termasuk aku) terpaksa menanti hampir dua minggu untuk melihat aksi mereka. Pemain yang aku nanti-nantikan sudah pasti Marouane Fellaini.

Sebelum ni, aku selalu tengok Fellaini menyarung jersi biru Everton. Dan aku selalu impikan untuk lihat gergasi ini beraksi untuk Syaitan Merah. Malam ni dia akan beraksi dengan jersi berwarna merah. Mungkin nampak pelik, tapi aku suka.

Mesut Ozil pula menukar jersi putih untuk jersi merah. Ozil akan menggegar liga dengan membentuk gandingan mantap bersama Santi Cazorla dan Theo Walcott. Aku tak dapat bayangkan jika trio ini dapat mencari persefahaman. Aku tak meragui Ozil. Dia adalah pakar pencipta gol.

Gareth Bale pula kekal dengan jersi putih, untuk pasukan yang berbeza dalam liga yang berlainan. Dari Tottenham (Liga Perdana Inggeris) ke Real Madrid (La Liga). Bale akan membentuk trio menggerunkan dengan Cristiano Ronaldo dan Isco untuk mengatasi serangan maut berkembar Barcelona, Lionel Messi-Neymar.

Selepas berjabat tangan di tempat letak kereta dalam gambar yang bernilai lebih 100 juta pound, Ronaldo melakukan terjahan keras ke arah buku lali Bale dalam sesi latihan. Gambar itu mendapat perhatian dunia kerana dua pemain terbaik dunia berentap dalam satu pasukan yang sama. Mampukah mereka merendahkan ego masing-masing untuk kepentingan pasukan?

Tiga pemain ini akan mendapat perhatian aku. Sekurang-kurangnya sebelum Liga Juara-Juara Eropah bermula. Perlawanan Manchester United vs Crystal Palace akan bermula 7.45 malam waktu Malaysia. Jom solat Maghrib dulu. Argh, Fellaini hanya di bangku simpanan. Tiada Kagawa tapi Young dan Valencia beraksi. Aku tak faham taktik Moyes ni.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif