Welcome To My Life...

Tuesday, September 3, 2013

Red Fellaini


Fellaini and Ozil are now red. Bale is white.

Sesi perpindahan pemain berakhir semalam untuk Liga Perdana Inggeris. Beberapa perpindahan besar telah berlaku musim panas ini dengan penghijrahan Mesut Ozil ke Arsenal menjadi 'signing of the summer'.


Gareth Bale berhijrah ke Real Madrid dari Tottenham Hotspurs dengan mencipta rekod selaku pemain termahal dunia. Bale merampas status itu dari rakan sepasukannya, Cristiano Ronaldo. Kini mereka akan berkongsi padang dan bermain untuk pasukan yang sama. Bale akan memakai jersi nombor 11 di kelab barunya.

Mesut Ozil pula akhirnya sah menjadi pemain The Gunners dengan bayaran rekod baru bagi kelab yang berpusat di London itu. Ozil menjadi pemain ketiga termahal dalam sejarah Liga Perdana Inggeris selepas Fernando Torres (ke Chelsea) dan Carlos Tevez (ke Manchester City). Aku agak terkilan sebab aku lagi suka Ozil ke Manchester United. 

Aku rasa Ozil akan menguatkan pasukan Arsenal. Aku bayangkan Arsenal akan hebat apabila Ozil, Olivier Giroud, Santi Cazorla, dan Theo Walcott menggempur dalam jentera serangan yang sama. 


Malangnya, selepas usaha gigih dilakukan, Manchester United gagal membawa pemain tengah, Ander Herrera ke Old Trafford. Walaupun Herrera sendiri ingin beraksi untuk Syaitan Merah, United gagal mencapai persetujuan dengan Athletic Bilbao tentang bayaran klausa dalam kontraknya yang dianggap Moyes 'tidak sesuai'.



Selaku penyokong tegar Manchester United, aku gembira pagi tadi dengan kejayaan Moyes mendapatkan pemain tengah berambut sarang tebuan ini dari kelab lamanya, Everton. Malam tadi aku agak cuak mengikuti perkembangan deadline day secara langsung.

Pemburuan Moyes terhadap bekas pemainnya, Marouane Fellaini dan Leighton Baines (bek kiri) telah berlaku sepanjang musim panas ini. Everton enggan menerima tawaran United sehinggalah mereka mendapat pengganti kedua-dua pemain dalam posisi mereka. 

Persetujuan pengurus Everton untuk menjual Fellaini dibantu permintaan rasmi Fellaini untuk berhijrah, dan kejayaan Everton mendapatkan pemain tengah Wigan, James McCarthy sebagai penggantinya. Malangnya, Baines tidak dijual kepada Manchester United. Kejayaan mendapatkan Fellaini juga dibantu kejayaan Everton meminjam Romelu Lukaku dari Chelsea dan Gareth Barry dari Manchester City.

Fellaini adalah pemain yang aku idamkan untuk beraksi untuk Manchester United selepas kegagalan mendapatkan Cesc Fabregas dan Thiago. United kekurangan kreativiti dan imaginasi di jentera tengah. Aku yakin pembelian Fellaini akan menyelesaikan masalah ini. 

Aku tak sabar nak saksikan Fellaini memakai jersi berwarna merah selepas sekian lama melihat dia dengan jersi berwarna biru. Fellaini menukar biru untuk merah. 

It has been a long transfer window. Now it's time to enjoy the new season. Cheers!


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif