Sunday, September 8, 2013

Seven Devils


Sejak George Best menyarung jersi nombor 7, jersi itu telah dipakai oleh legenda-legenda Manchester United. Jersi nombor 7 adalah jersi 'berhantu' kedua selepas jersi nombor 10. Dua nombor ini adalah nombor yang digunakan oleh legenda bola sepak dunia.


Eric Cantona. Bagi kipas-susah-mati United, King Eric tak perlu diperkenalkan lagi. Sejak menyertai United, Cantona telah membantu United menjadi pasukan yang digeruni dalam Liga Perdana Inggeris.

David Beckham. Selepas Cantona, Beckham mewarisi jersi nombor tujuh dengan gabungan rupa yang menawan dan aksi yang memukau. Beckham cukup terkenal dengan kaki kanannya yang berbisa. Dia adalah pakar bola mati. Sepakan percumanya cukup digeruni.

Cristiano Ronaldo. Untuk era milenium, Ronaldo adalah simbol Syaitan Merah dengan mewarisi kegemilangan nombor tujuh. Kehebatan Ronaldo yang dibeli dari Sporting Lisbon membawanya ke ibu kota Sepanyol untuk beraksi dengan Real Madrid dengan mencipta rekod perpindahan termahal dunia ketika itu.

Selepas Ronaldo, tiada pemain lain yang menyinar dengan menyarung jersi ini. Antonio Valencia dan Michael Owen gagal mengisi kehebatan jersi legenda ini. Untuk musim 2013/2014, jersi ini tiada pemilik. Ronaldo dijangka akan kembali untuk menyarung jersi yang ditinggalkannya.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif