Welcome To My Life...

Sunday, September 8, 2013

Masih Jauh


Sungguh, perjalanan ini masih jauh. Sebenarnya, perjalanan panjang ini baru bermula.

Cemburu hati ini melihat rakan-rakan seperjuangan A-Level kini sudah menjejakkan kaki di bumi asing, Ireland. Dulu sering bersua di Kediaman Cemara, Selangor. Kini sudah terpisah beribu batu. Mereka di benua Eropah, aku masih di sini. 

Betapa gembiranya mereka di sana. Melihat negara orang. Jauh perjalanan, luas pemandangan. Fuhh fuh. Gambar di laman sosial FB begitu menyeksa hati ini. Aku juga mahu berada di sana. Aku jua mahu ceria seperti mereka. 

Macam-macam kemungkinan bermain di minda. Mungkin dua tahun lagi, kegawatan ekonomi akan menghalang. Ah, janganlah... 

Benar kata seorang rakan, aku cuma perlu menikmati perjalanan di Bukit Jalil ini. InsyaAllah, dua tahun lagi, aku akan ke sana jua. Aku ada tiketnya. Aku cuma perlu melakukan segalanya yang diperlukan untuk melayakkan aku mengesahkan tiket itu. 

Doaku, moga ada rezeki aku untuk menjejakkan kaki di sana.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif