Wednesday, September 28, 2011

Anda Wajib Tahu

Gambar hiasan

Gambar hiasan

Assalamualaikum..

Mesti pelik kan? Apa kaitan keputusan perlawanan bola sepak yang terpapar di atas dengan tajuk entri aku iaitu perkara yang anda wajib tahu.. korang pun tahu kan.. tajuk entri aku bukan sekadar memancing perhatian tanpa sebab.. tajuk aku sentiasa ada kaitan dengan entri.. maka apakah sebabnya keputusan perlawanan bola sepak wajib anda ketahui? Persoalan ini lebih meragukan kaum wanita yang jarang meminati dunia bola sepak berbanding kaum lelaki..

Sebenarnya yang wajib anda ketahui adalah bagaimana mengetahui siapakah tuan rumah perlawanan bola sepak.. sangat lar menjengkelkan apabila aku tengah tengok bola sepak dan ada seorang yang datang bertanya dengan entah-kenapa-lar-dia-tak-pernah-ambik-tahu-pasal-nie, "perlawanan nie lawan kat mana?".. yeah, so annoying.. =.= untuk pengetahuan korang2 yang masih belum tahu, meh aku nak ajarkan macam mana nak tahu siapakah yang menjadi tuan rumah..

Orang yang mencipta papan jaringan sama ada di televisyen ataupun media bercetak telah mengkhususkan pasukan yang namanya berada di atas (rujuk gambar pertama) dan pasukan yang namanya berada di kiri (rujuk gambar kedua) ialah TUAN RUMAH bagi perlawanan itu.. belum pernah lagi perlawanan Brazil vs Israel dilangsungkan di Stadium Nasional Bukit Jalil.. kecuali... KECUALI... ya, ada pengecualian.. kecuali mereka bertanding dalam mana-mana kejohanan ataupun perlawanan diadakan di gelanggang berkecuali.. dan satu lagi, kecuali perlawanan itu adalah final sesuatu piala.. pusingan awal biasanya dilangsungkan di stadium milik pasukan yang berlawan kecuali perlawanan akhir..

Kepada lelaki, anda patut tahu kerana anda tidak perlu mengganggu rakan anda yang sedang khusyuk menonton perlawanan bola sepak Arsenal vs Chelsea semata-mata ingin bertanya di mana perlawanan dilangsungkan... semestinya perlawanan itu berlangsung di Stadium Emirates.. dan kepada wanita pula, khususnya yang telah berkahwin, anda tidak perlu mengganggu tumpuan kawan-kawan lelaki atau suami anda yang sedang menonton perlawanan bola sepak Real Madrid vs Barcelona.. sudah semestinya perlawanan itu berlangsung di Santiago Bernabeu..

Tapi lelaki yang baik tak akan mementingkan perlawanan bola sepak lebih daripada wanita kesayangannya.. huhu.. semoga perkara ini bermanfaat.. haha.. jangan lupa pengecualiannya... nanti salahkan aku pulak.. sekian dulu.. wassalam.. :)












p tendang s : Harapnya si jantung hati aku baca nie..


7 comments:

Run Away said...

tetapi lelaki yang macho..akan tgk bola dulu..baru tgk wah hati...hik...;d

aleen aiden said...

keh3.org tengah ralit tengok bola memang xbley kacau.memang akan cepat emosi klo dkacau.hu3

M Fizan said...

@Run Away hik2..macho ke cam gitu?? :D

@aleen aiden hu3.. betul2.. tambah2 kalau nak tanya stadium jer.. kalau bini nak ajak keluar ke takpe jugak....

teha said...

lelaki selalu nye mmg gile dgn bola !

M Fizan said...

@teha well.. lelaki yang minat bola tak pelik.. yang tak minat bola tu pelik sikit.. hehe

SweetLikeWhat said...

terima kasih bagi tahu pada akak yang tak tau pasal bola ni..hehe

M Fizan said...

@SweetLikeWhat hehe..sesame.. akak jangan kaco suami tau..lalala

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif