Welcome To My Life...

Tuesday, September 27, 2011

Jenis-Jenis Blog 1

Assalamualaikum..

Pernah tak korang jumpa kategori blog yang akan aku senaraikan dalam episod satu nie...? Mungkin korang pernah terjumpa kalau rajin blogwalking atau tak pernah langsung ternampak.. maka korang akan jakun OTK (Oh Tuhan Ku).. ini bukanlah keseluruhan blog yang ada di dunia.. ini baru episod pertama.. aku akan kembali dengan banyak lagi kategori blog.. tapi sebelum benda-benda ajaib tu berlaku, mari kita saksikan dulu tiga kategori blog yang lazim kita jumpa..

1. Blog aku-punya-suka-lar-nak-tulis-apa-dan-kau-jangan-sibuk

Nampak tak? Nampak tak? Tak nampak lagi? Haha... nie lar blog yang bersifat PERIBADI.. kadang-kadang blog jenis nie akan 'dikunci'.. akan perlukan keizinan untuk membaca.. maka semua blog yang pemiliknya tak bersifat terbuka (open-minded) untuk dikritik, wajarlah anda menerima kenyataan bahawa blog anda tergolong dalam kategori nie.. kadang-kadang pulak blog macam nie dibiarkan untuk dibaca oleh orang awam (public).. tapi bila dikomen atau dikritik, melenting tak sudah.. amboi.. kalau awak buat blog tu untuk tatapan umum, tak payah lar melatah bila 'diusik'.. ^_^ tapi blog jenis nie juga kadang-kadang merupakan diari yang akan dibaca semula pada satu hari nanti..

2. Blog kisah-cinta-aku-dan-dia-bukan-kisah-cinta-kau

Blog dia khas memang update pasal status perhubungan dia.. gaduh jer update.. bahagia jer update.. berbunga-bunga.. semua entri dia memang tak habis-habis pakwe dia sorang lar paling hebat.. tak ada orang lain dah.. err... frankly saying, blog aku pun ada bibit-bibit kategori nie tapi belum lagi menyimpang ke arahnya.. blog aku lebih kepada rojak campur yang akan dibicarakan dalam entri akan datang.. blogger cintan yang tersesat dalam kategori nie dikhuatiri riak secara tidak sengaja dengan kisah cinta terhebat diorang tu.. blog nie boleh juga termasuk dalam kategori pertama..

3. Blog aku-nak-bagi-resepi-kau-tinggal-salin-jer-nanti-masak-lar


Auww.. terliur tengok nasi goreng pattaya yang baru aku bantai malam semalam.. campur daging merah lagi.. kelas gitu...... sebenarnya kan, blogger dalam kategori nie tak lar teruk.. diorang nie baik-baik belaka sebab sudi kongsi resepi untuk kebaikan semua.. saya suka......... blogger yang femes dengan resepi masakannya sudah tentulah kawan Abang Ben, TiffinBiru.. macam-macam jenis masakan ada dalam blog tu.. korang tinggal salin resepi jer.. dan perlukan keberanian sikit.. keberanian untuk apa? Untuk cuba memasak resepi tu.. nice2..


KESIMPULAN
Tak kisah lar apa pun motif kita berblog.. teruskan berblog.. orang boleh cakap apa saja.. kita tahu apa yang kita buat.. tapi kalau salah tu, tetap salah jugak.. perbaiki diri, hiasi peribadi.. keep blogging.. majulah blogger untuk negara...

7 comments:

Zana said...

HAHA pernah jumpa laa blog cam tuu . Tapi blog sendiri ntah macam mne plak orang pikir .

Run Away said...

hahahaha...mcm2 juga jenis blog kan....;d..../....nasi pataya...sedap...;d

Liyana Zahim said...

Blog is a place for sharing.. Sharing is lovin.. :)

M Fizan said...

@Zana haha.. apa yang kita nampak itu lar orang pikir..

@Run Away haha.. bukan cerita nasi pataya.. ada banyak lagi jenis blog :D

M Fizan said...

@Liyana Zahim yeah.. loving is everything.. :D

anez zamri said...

memang bermacam jenis blog kita boleh pilih..tepuk dada tanya selera :)

M Fizan said...

@SweetLikeWhat hee..blog feveret gak tetap saya terjah :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif