Thursday, September 8, 2011

Tak Tahan Lagi



Assalamualaikum..

Semalam aku demam mengejut.. badan memang lemah gila.. tidur sepanjang hari.. doktor bagi MC 2 hari dan ubat macam biasa.. alhamdulillah.. lepas 3 kali telan ubat, aku rasa semakin baik.. tapi masih tak cukup kuat untuk menghadiri kuliah.. rasa kepala nie masih berat.. aku tak larat lar!! Yang paling menyedihkan.. aku hilang selera makan.. semalam aku beli sebungkus nasik.. aku sangka aku dah ada selera.. tapi dapat telan dua suap jer.. memang pembaziran.. tapi apa boleh buat.. aku memang tak dapat teruskan lagi.. nak makan ubat pun aku tak tahu nak isi perut dengan apa.. terpaksa jugak telan roti sekeping.. itu pun seksa sangat nak habiskan.. apa yang dah jadi dengan aku??

Memang aku dah bertekad nak kurangkan berat badan.. tapi tak kan lar macam nie caranya? Huhu.. kalau tak makan nie kan bahaya untuk kesihatan.. tapi apa boleh buat?? Aku memang tak mampu.. selera memang rendah.. bila sakit nie jugak, aku telah mengecewakan si jantung hati kerana asyik tertidur semasa berSMS.. maaf ya sayang.. sekarang nie aku masih dalam proses pemulihan.. doktor pesan semalam banyakkan rehat dan minum air.. tapi sakit tekak lar.. aduiyai.. perit jer nak telan air.. sob2.. ya Allah, kurangkanlah penderitaan hamba-Mu ini.. ameen.... dalam kesakitan ini, aku gagahkan jua mencoret diari kesayangan aku nie.. huhu..

Sabtu nie aku nak beli netbook.. ada cadangan yang bagus tak?












p/s : Tak larat......

11 comments:

Adylia Qarissa said...

dkna selalu jer tertidur tapi kat tangan masih pegang hadnphone..bangun pagi tengok msg tak tekan send..heheee

d_LA said...

demam makan byk sangat ketupat kot..kat opis dla pun ramai yg x sihat..get well soon la ye^^

SweetLikeWhat said...

semoga cepat sembuh..banyak minum air..paksa jugak makan..nanti kena gastrik pulak..minum susu + roti pun okey :)

M Fizan said...

@Adylia Qarissa hehe..sama lar kita...bukan sengaja kan.....

@d_LA huhu..demam ketupat?? maybe..haha.. thanks d_LA :)

@SweetLikeWhat huhu..thanks akak..dah dapat selera sikit..alhamdulillah.. roti dah..susu tak ada..huhu ^__^

Heidi Shafiq said...

minum la tongkat ali.. :P

myhatiku said...

lelaki mmg suke tetido kan bile mesej..haha

gune ipad 2 la masyuk..hehe

ABU said...

smoga cpt sembuh..btw, bli iPAD sudah hehehe

anismelon said...

get well soon yup..biase la bile sakit sume tak lalu..anis je yg lalu even sakit..weee

alif haris said...

ish berdiet jgn sampai cmtu bro ..
puasa je senang kalau selera takde .. pahala dpt berat bdn pn turun

M Fizan said...

@Heidi Shafiq haha.. nanti jadi lain :P

@myhatiku hehe..gurl pun sama ^^

@ABU kenapakah dengan IPAD??

M Fizan said...

@anismelon weee..jangan cakap..nanti kena baru tau..hehe

@alif haris mana ada berdiet.....demam lar bro.. puasa tak sampai seru lagi.. kurangkan nasik dulu..hehe

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif