Welcome To My Life...

Monday, November 28, 2011

Fenomena 'Nami'


Assalamualaikum..

Bintang baru muncul lagi di langit bola sepak negara.. kilauannya terang memukau pandangan.. sinar gemilangnya amat mengagumkan.. Muhamad Nazmi Faiz Mansor nama diberi.. 17 tahun muda sekali.. aksi diberi sangat terpuji.. disanjung tinggi ke mana pergi..

NAZMI FAIZ MANSOR


NFM atau dipanggil 'Nami' dalam kalangan rakan sepasukan Harimau Muda ini telah mencetus fenomena baru dalam arena bola sepak Malaysia.. selepas kembar Aidil Zafuan dan Zaquan Adha serta Khairul Fahmi Che Mat, kini nama Nazmi Faiz Mansor pula meniti di bibir makhluk bernama wanita.. kelincahannya menjadi pujaan.. namanya menjadi sanjungan.. ketangkasan permainannya sama hebat dengan ketampanan raut wajahnya yang menjadi kegilaan wanita.. penuh status Facebook dengan nama beliau setiap kali beliau turun beraksi..


Menjadi pilihan terakhir ke Sukan Sea 2011 selepas Wan Zack Haikal tercedera nyata tidak menggambarkan langsung keupayaan sebenarnya.. Nami, pemain termuda mempamerkan aksi bertenaga sesuai dengan usia mudanya dengan kudrat segagah perwira.. Nazmi Faiz dikatakan memiliki permainan ala-ala Kaka, Cesc Fabregas dan Xavi Hernandez.. pemain tengah berkebolehan tinggi mengunci jentera serangan lawan dan melakukan hantaran tepat serta permainan yang kemas.. cuma kadang-kadang leka, membiarkan bola dicuri dari arah 'blind side'.. umpanan jarak jauhnya mengingatkan kita kepada Paul Scholes..



Usianya masih muda.. dengan bakat yang ada, jika digilap dengan betul, tidak mustahil permata bola sepak negara ini akan beraksi di luar negara satu hari nanti.. menangguhkan peperiksaan SPM untuk beraksi demi negara menggambarkan semangat juangnya.. jaringan cantiknya membolosi gawang gol Bahrain menambahkan lagi keyakinan peminat terhadap kualitinya.. semoga beliau terus mara dan dikenali kerana prestasi dan bukan kontroversi.. usah jadi seperti penjaga gol nombor satu kita.. aksi di padang begitu bergaya, di luar juga apa kurangnya..

Selamat maju jaya NAMI!











p palang s : Klik lar nuffnang :)


2 comments:

Anonymous said...

Haha..serius serabut tgk status pompuan kt fb..semua mengaku gf najmi..
Ni yg rase nk main bola gak ni..
Wakakaakakak

M Fizan said...

@EZAD AMIR haha..betul2..semua mengaku nazmi bf diorang..geli aku..
ko main lar.. pembancuh sirap..haha

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif