Monday, November 21, 2011

Tak Layak

Assalamualaikum.. salam nusantara..



Rasanya ramai yang dah tahu pasal video nie.. sebab dah heboh dan kecoh di facebook.. bukan video MatLuthfi yang tip top meletop tu.. tapi video kemenangan pesilat Indonesia dalam Sukan Sea 2011 yang kita semua tahu diadakan di tanah air mereka sendiri.. selaku tuan rumah, mereka berkelebihan dalam acara sukan subjektif seperti pencak silat ini.. tetapi jika hendak menang kotor sekalipun, ini bukan caranya.. nampaknya Indonesia memang berusaha habis-habisan untuk memenangi sebanyak mungkin pingat dalam acara-acara subjektif melibatkan pengadilan juri.. dan video ini membuktikannya..

Tidak ada semangat kesukanan langsung.. aku katakan bacul, pengecut, penakut.. bertarung dalam acara lelaki, aku ragu adakah dia wanita? Mungkin tomboy yang dilepaskan juri sehingga ke final untuk bertarung dengan pesilat Thailand.. bertarung? Dia berlari sepanjang perlawanan.. korang boleh tengok sendiri video tu bagi yang belum tengok.. memang sangat-sangat memalukan dunia pencak silat bagi aku.. yang sangat mengecewakan adalah dia dipilih sebagai pemenang.. kalau perlawanan peringkat awal, masih boleh diterima.. tapi menang final dan mendapat pingat emas, aku rasa sudah sangat keterlaluan..

Kalau korang tengok video tu, sangat jelas pesilat Indonesia ada menggigit bahu pesilat Thailand dalam proses pertarungan.. malah pada awalnya dia diasak keluar gelanggang.. di babak akhir video, dapat disaksikan bagaimana pesilat 'terhebat' tuan rumah ini berlari-lari mengelilingi gelanggang kerana tidak mahu bertarung..tak cukup dengan itu, dia bersembunyi di belakang wasit.. itulah pemenang pingat emas mereka.. tahniah, Indonesia.. anda menang kotor..










p palang s : Malu ada jiran macam ni..

2 comments:

Far8 budak baik said...

tu arrrr....
plis ar semangat sikit...
tapi aku x suka gak sukan ni...
sakit bandan2..hahahaha

M Fizan said...

@Far8 budak baik haha..sukan nie okey..tapi kalau lari macam tu, bacul ar..

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif