Wednesday, November 23, 2011

Tiada Gentar


Assalamualaikum..

Arrghhh.. aku masih dalam mood kecewa.. pagi tadi pasukan kesayangan aku, Manchester United telah diikat oleh Benfica di laman sendiri 2-2 dalam saingan Liga Juara-Juara Eropah.. kuciwa, kaciwa, konichiwa.. errr.. okey, dah takdir kan.. seri jer, bukan kalah pun.. sekurang-kurangnya tak kalah macam Manchester City.. haha.. jiran bising United tu kalah 1-2 kepada Napoli.. bising sangat, kan dah kalah.. dah macam Indon aku tengok.. lalala.. lain-lain keputusan Bayern Munich menundukkan Villareal 3-1.. dua gol Franck Ribery dan jaringan Mario Gomez.. huh, Gomez skor lagi.. Inter Milan seri 1-1 dengan Trabzonspor.. satu lagi keputusan menarik adalah kejayaan Real Madrid membenam Dinamo Zagreb 6-2.. kalau Fakri tak lepas peluang masa lawan Indon dua hari lepas, mesti kita boleh kalahkan Indon macam tu..

Okey, seperti yang Kak Limah, Usop Wilcha dan Pak Munawer telah tahu bahawa skuad Harimau Muda Malaysia akan turun menentang Syria dalam Kelayakan Sukan Olimpik 2012 pukul 8.45 malam ini.. jadi kepada yang duduk berhampiran Stadium Bukit Jalil tu, sila lar beli tiket laju-laju dan memberi sokongan padu kepada skuad kebanggaan kita yang merupakan Raja Asia Tenggara tu.. aku, dia, dan mereka yang di kejauhan nie boleh sorak jerit pekik depan TV jer lar kan.. pun boleh...... tengok tetap tengok.. pasukan bola kita kena sokong... tapi jangan kutuk pulak kalau aksi tak berapa baik.. lawan Jepun hari tu bukan main diorang hentam.. masa menang Sukan Sea ni, ada pulak peminat bermusim mengaku bangga jadi rakyat Malaysia.. hebat kau Cik Kiah.. yang fomfuan pulak semua tergila-gila Khairul Fahmi, Baddrol Bakhtiar dan Nazmi Faiz.. pandang paras rupa betul..

Walaupun Wan Zaharulnizam, Izzaq Faris dan Syahrul Azwari tercedera serta kurang cergas, Ong Kim Swee telah menjelaskan kepada wartawan bahawa dia masih ada pemain yang boleh dipertimbangkan iaitu pemain yang tidak dibawa ke Jakarta seperti Feris Danial, Gary Steven Robbat dan Wan Zack Haikal.. kesemua pemain ini adalah pemain yang berwibawa dan boleh diharapkan.. tidak keterlaluan jika aku katakan inilah generasi emas bola sepak negara yang ditunggu-tunggu sejak sekian lama.. masih muda, menguasai Asia Tenggara dan mara ke pusingan terakhir Kelayakan Olimpik.. jika digilap dengan cara yang betul, permata bola sepak negara akan bersinar cemerlang membawa semula era kegemilangan bola sepak tanah air.. suatu ketika dahulu, kita berdiri sama tinggi dengan Korea Selatan.. tidak mustahil kita mampu mencapai tahap itu semula.. usaha tangga kejayaan..

Kepada skuad bawah-23 tahun negara, selamat berjuang.. berikan aksi terbaik dan tiada gentar.. seluruh rakyat Malaysia berdiri teguh di belakang anda.. Malaysia Boleh!












p palang s : Malam ini harimau mengaum..


2 comments:

Waqheh said...

aduh puas jugak gua cari kat mana nak komen ni..dlm mood bola lg kita yer...apapun gua turut keciwa ngn lu wlupun gua bukan M.U...keh3

salam bro...

M Fizan said...

@Waqheh hehe..entri rojak.. komen jer mana pun.. haha.. sedih betul MU seri ..sob2

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif