Welcome To My Life...

Monday, November 28, 2011

Kosmo : Ralat atau Kejam


Assalamualaikum..

Akhbar Kosmo hari nie, 28 November 2011, menimbulkan kontroversi dalam kalangan seluruh rakyat Malaysia terutamanya di Facebook apabila muka hadapannya terpampang tajuk "Harimau Muda malukan negara, tewas 2-3 kepada Bahrain"..

Aku tak tahu sama ada ralat ataupun wartawan Kosmo telah memperkecilkan semangat juang skuad Harimau Muda dengan kejamnya.. benar, skuad negara begitu lalai dan leka sehingga kehilangan konsentrasi pada lewat permainan.. tetapi sudah tentu bukan niat mereka untuk memalukan negara.. tajuk itu terlalu melampau.. tajuk di belakang akhbar sedikit masuk akal : "Bahrain malukan Harimau Muda"..

Sedar atau tidak, skuad inilah yang menjulang nama negara dengan mempertahankan pingat emas Sukan Sea 2011 sekali gus meletakkan Malaysia selaku raja bola sepak Asia Tenggara pada masa kini.. kekalahan ketiga berturut-turut dalam Kelayakan Sukan Olimpik 2012 mungkin menandakan betapa kita masih belum menjangkau peringkat Asia.. sekurang-kurangnya Malaysia merupakan pasukan tunggal rantau Asia Tenggara yang masih bersaing.. walaupun mendahului 2-0, benteng pertahanan hilang fokus dan dimanfaatkan Bahrain yang beraksi dengan kurang seorang pemain..

Tajuk itu terlalu kejam menghukum kekalahan skuad Ong Kim Swee semalam.. sedangkan akhbar yang sama memuji skuad Malaysia apabila mereka menuai emas Sukan Sea baru-baru ini.. Kosmo, ralat atau kejam?











p sepak s : Tak patut..


2 comments:

Lia Irdelia said...

belum lagi menjadi rezeki kita..
sedih jugak rasanya.. huhuhu

M Fizan said...

@Lia Irdelia huhu..mungkin lain kali :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif