Welcome To My Life...

Thursday, June 20, 2013

A-Level Memories : Prologue


Okey, dengan berakhirnya peperiksaan kertas Unit 5 Kimia semalam, aku telah pun mencapai kemerdekaan dari penjajahan mental oleh A-Level Edexcel. Satu saat yang telah lama aku nantikan. Sejak dua tahun lepas lagi. Sedih jugak lah rasa. Pengalaman pertama berdikari jauh dari keluarga. Eh, aku dah matang?

Maka, dengan perasaan aku-akan-boring-selama-dua-bulan, terdetik di hati aku yang romantik ni untuk buat rangkaian pendedahan bersiri. Tentang kehidupan aku menempuhi A-Level yang penuh ranjau berliku, onak duri, gunung dan lautan berapi (hiperbola kan?). 

Aku tak pasti apa yang aku ingat. Nak tahu apa yang aku ingat tentang memori selama dua tahun ni, kenalah tunggu penulisan aku. Aku sendiri tak pasti apa yang masih dalam kotak ingatan aku. Terutama untuk sem-sem lepas. 

So, memang banyak bahagian lar. Macam sinetron dari negara Pak Suparjo. Mungkin 200 episod. Depends. Bergantung kepada berapa banyak kapasiti ingatan aku. InsyaAllah, yang mana aku ingat aku akan tulis. Yang mana tak ingat, aku akan cuba ingat sampai penat.

Dengan bahagian 'Prolog' ni, maka secara rasminya bermulalah siri kisah kehidupan seorang pelajar A-Level yang telah pun bebas. Dengan lafaz bismillah, nantikan 'ALM Part 1 : Pendaftaran'. ^_^




3 comments:

Syazana Zainn said...

Alhamdulillah fizan :)


Semoga berjaya

:D

Anonymous said...

selamat menulis ye..^_^..pepeun tahniah ye sbb dah habis exam...

M Fizan said...

@Syazana Zainn alhamdulillah. thanks, kak :D

@auni shahira thankyouu auni. thankssomuch. ^_^

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif