Wednesday, June 19, 2013

Hari Tua


Bukan hari tua aku. Hari tua si jantung hati. Haha, dah tua. Haha. ^_^

Nah gambar kek. Kalau nak kek betul, jom pergi kedai kek.


Sebaik saja tamat peperiksaan A-Level pagi tadi, maka aku pun dalam dilema. Nak pergi atau tak Puncak Alam. Bukan apa. Aku tak pernah pergi ke sana. Nak mengembara kali pertama memang agak berat rasa di hati. Tambah pulak kepenatan yang amat sangat.

Tenaga dah habis jawab Kimia. Kepala pun dah berat. Malam tadi tidur empat jam saja. Tak cukup bagi aku. Aku perlukan enam atau tujuh jam. Itu baru aku kira 'cukup tidur'. Kelemahan terasa sangat membebani. Tapi dengan segala kekuatan yang masih berbaki, aku gagahkan jua ke perjumpaan kelas untuk perbincangan destinasi 'Cuti-Cuti Habis A-Level Dah Mak Kiah Ooi'.

Selepas solat Zohor, aku pun bergerak. Seorang diri saja. Ingat nak ajak kawan. Tapi tak nak susahkan diorang. Nanti aku nak jumpa junior kat sana. Terabai pulak kalau bawak kawan tolong temankan. Bukan ada apa pun kat Puncak Alam tu. Hoho.

Dari Seksyen 2 Shah Alam, naik bas U90. Aku tanya drebar bas. Ambik masa sejam setengah. Sempat lar aku lelap seketika, menghilangkan lelah yang terlalu menyeksakan. Masuk dalam Puncak Alam, aku memang blur. Tak tahu nak turun kat mana. Bila aku turun kat satu perhentian bas tu, rupa-rupanya belum sampai kolej kediaman. Baru kat fakulti. Aku tau lepas tanya sorang junior yang tak dikenali.

Naik semula bas yang aku naik tadi. Kena caj RM1. Sobsob. Aku mencari kolej R5. Blablabla (terpaksa dipendekkan cerita), aku pun turun bas. Sampai pun kolej Rafflesia. Nampak dah bangunan kediaman R5, terus roger junior sekolah lama. Nak mintak tolong sikit.

Terima kasih kepada beliau. Nad, bukan nama sebenar. Jasa anda dikenang sentiasa. Maaf lah menyusahkan. 

Untuk 'dia', selamat hari lahir yang ke-18. ^_^


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif