Welcome To My Life...

Thursday, June 27, 2013

Rumah Ini Syurga


Alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah. Pagi ini sudah hari kedua aku berada di baiti jannati. Home sweet home. No matter how far i travel away, this is the place that makes me feel so peaceful.

Sebenarnya, exam dah habis tanggal 19 Jun. Hari kemerdekaan pelajar A-Level batch intake 2011. Tapi ada event yang aku perlu hadiri. Dan.... segalanya berjalan lancar. Memori yang sangat indah. A-Level Medicine Annual Grand Dinner dan class trip. Aku sampai di rumah petang 25 Jun (Selasa). 

Tiga hari berjimba di Perak memang sangat best. Bercuti bersama rakan sekelas memang menyeronokkan. Walaupun bukan satu kelas menyertai trip tu, separuh kelas saja pun dah cukup untuk satu percutian idaman..

Nanti aku update entri khas perjalanan kami ke beberapa tempat menarik di negeri Perak Darul Ridzuan. Ada beberapa kecacatan dalam perancangan. Aku akan ceritakan dengan lebih panjang lebar dalam entri reviu nanti. 

InsyaAllah cuti dua bulan ni, aku ada beberapa sasaran untuk dicapai. Nak belajar memasak sampai boleh buat orang tambah nasik tiga belas pinggan. Nak berbakti untuk umi ayah dan adik-beradik. Nak jadi bakal suami yang lebih baik. Ada satu kekurangan ketara pada diri aku yang aku mesti perbaiki. Nak isteri solehah, aku kena soleh dulu. ^_^

Harap cuti ni dapat jadi lebih bertanggungjawab. Moga Allah permudahkan. I want to be a better Nazif this holiday. .


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif