Welcome To My Life...

Sunday, June 30, 2013

Ongoing Project


Aihh, kadang-kadang rasa geram dengan diri sendiri. Ada satu tabiat yang aku cuba nak perbaiki. Tapi masih gagal diubah. Tabiat itu adalah rasa malas untuk menterjemah. Sebenarnya ada bayangan ilham di minda. Cuma tak dijadikan realiti di alam maya.

Aku masih ingat dulu aku ada projek penulisan dengan judul 'Sintok Space Kingdom'. Okey, aku rasa tu terlalu fiksyen fantasi. Status cerita tu masih 'loading'. Sampai bila nak 'loading', hanya Allah yang tahu. Bukan senang nak merapu. Sebab tu aku respek J.K. Rowling dengan siri Harry Potternya dan J.R.R Tolien yang menulis Lord of The Rings.

Lupakan mereka. Sekarang ni aku tekad nak habiskan dua projek iaitu nokon (novel kontot) Maafkan Aku dan A-Level Memories. Aku hanya mampu merancang. InsyaAllah, aku akan cuba sedaya upaya. Moga Allah tiupkan kekuatan dalam diri ini untuk mencari ilham dan mengetuk papan kekunci.

Aku nekad! Tapi... buat masa ni, aku masih malas. Argghh. Ekceli aku dalam proses nak menulis tentang dua aktiviti pasca A-Level. ALM Annual Grand Dinner dan percutian bersama rakan sekelas di Perak. InsyaAllah aku akan cuba siapkan entri dalam masa terdekat.

Kalau diizinkan Allah, malam ni nak cerita pasal grand dinner tu. Sebenarnya aku cuba sibukkan diri dalam usaha merawat hati yang terluka. Asyik tidur je, nak jugak berceloteh dalam blog ni. Masa peperiksaan A-Level, aku biarkan diari aku ni bersawang. 

Projek ni semua masih berterusan. Harapnya aku akan berjaya menyiapkan projek ini sebelum memulakan pengajian peringkat ijazah. Aku ada masa dua bulan. Masa banyak, tapi semangat?



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif