Thursday, June 20, 2013

One Day They Will Know


Buntu. Keliru. Terkelu.

Awak, banyak soalan saya terpaksa jawab bagi pihak awak. Diorang tanya kenapa saya buat macam tu. Diorang persoalkan tindakan saya. Semalam pun kawan awak tu, Nad (masih bukan nama sebenar) pun hairan saya sanggup datang dari jauh (jauh la sangat kan...) untuk buat macam tu. 

Saya pun tak ada jawapan. Saya hanya mampu terdiam. Saya ada jawapan. Ada. Tapi tak terluah dengan kata-kata. Macam perasaan jugak. Ada perasaan yang tak terungkapkan. Tak cukup satu kamus untuk menjelaskan. 

Yang pasti, i have my own reasons.

Dan.. semalam kawan awak kata saya tak boleh buat suami sebab termasukkan plastik minuman. Haha. Saya tau dia gurau. Aduhai, saya terlupa je. Kalau saya ingat, mestilah saya buang. Masa solat Asar semalam baru terdetik di hati.

They try to demotivate me. Takpe, saya maafkan diorang semua. They just don't understand. Satu hari nanti diorang rasa sendiri, baru diorang akan mengerti. 

For now, biarlah Allah yang menentukan. I will prove that they were wrong. If you really want something priceless, then be ready to sacrifice.

What lasts won't come easy. What comes easy, won't last

Sebab tu saya tak rasa rugi pun buat apa yang saya buat. Kerana dirimu begitu berharga...



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif