Welcome To My Life...

Wednesday, June 19, 2013

Terlalu Lama



Alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah. Masih lagi diizinkan untuk bernafas dengan percuma dan bernyawa sehingga saat dan ketika ini. Lama sangat tak update blog ni. Rindu yang mencengkam. Bukan tak ada keinginan. Tapi.... situasi terlalu mendesak. Masa terlalu singkat. Masa terbang seperti anak panah yang ingin memburu mangsa.

Sungguh, jari ini ingin meronta-ronta untuk mengetuk papan kekunci. Bukan sikit ilham di minda. Cuma tak cukup masa untuk diterjemahkan menjadi entri. Errr, ilham tu sebelum ni memang ada. Sekarang ni dah hilang. Lenyap bersama peperiksaan A-Level. =.=

Ya, dengan lafaz bismillah, aku telah menjadi graduan A-Level secara rasmi tepat jam 10.40 pagi tadi. Walaupun penamatnya adalah satu kertas seumpama bala bencana, aku macam dah tak kisah sangat. Apa nak jadi pun jadi lah. Aku cuma jawab dengan segala pengetahuan yang ada. Yang tak tahu tu, apalah daya diriku ini. 

Dah usaha dengan segala kudrat, sekarang mampu tawakal je. 

Lega sikit bila tanya beberapa orang dan respons mereka sama macam aku. Soalan Unit 5 Kimia memang tak sama dengan trend peperiksaan sebelum ni. Aku dah kaji soalan-soalan peperiksaan lepas. Tak sesusah kali ni. Bolehlah dijawab, tapi memang tak puas hati.

Apa boleh buat? Benda dah lepas kan. Rasa macam tak percaya pun ada. Lepas ni dah tak payah serabut dengan soalan peperiksaan. Tak payah berkejar ke sana-sini dengan kertas peperiksaan seterusnya dalam fikiran. Lain. Rasa sangat lain.

Tapi sebak tu memang ada. Sebelum mula jawab Kimia pagi tadi, mata aku berair (bukan masuk habuk). Tak percaya aku akan berpisah dengan A-Level yang menyelubungi hidup aku selama dua tahun. Cuti sem sebelum ni memang tak berapa tenang. Kena fikir nak study. Tapi cuti kali ni dah tak payah fikir ulang kaji lagi. Bebas, seperti burung di udara.

Setiap yang bermula pasti berakhir. Tiada yang abadi melainkan Allah. A-Level banyak mengajar aku untuk berdikari. Dua tahun berjauhan dengan famili. 

Selamat tinggal, A-Level. Thanks for the memories. I'll remember you till my last breath


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif